جماران

دنیا حریفشان نیست؛ طلای هشتم پارالمپیک برای والیبال نشسته ایران

تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل بوسنی برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شد.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ تیم ملی والیبال نشسته ایران از ساعت 21 جمعه 16 شهریور در فینال پارالمپیک پاریس مقابل بوسنی به میدان رفت و با پیروزی 3 بر 1 قهرمان شد.

ایران در نیمه نهایی 3 بر 1 مصر را شکست داد و بوسنی هم از سد آلمان گذشت. در دیدار رده بندی نیز مصر با پیروزی 3 بر 2 مقابل آلمان سوم شد.

این هشتمین مدال طلای ایران در تاریخ رقابت ها بود و شاگردان رضایی را دست نیافتنی تر کرد. شاگردان هادی رضایی 2 مدال نقره هم دارند که هر 2 نایب قهرمانی در فینالی بوده که مقابل بوسنی بوده است.

ست اول؛ ایران 22-25 بوسنی

بازی در ست اول نزدیک و حساس پیگیری شد اما در ادامه شاگردان رضایی اختلاف امتیاز مناسبی ایجاد کردند و 20 بر 16 جلو افتادند تا یک حاشیه امن ایجاد شود. در این امتیاز بازیکنان بوسنی به بازی برگشتند و اختلاف را به دو امتیاز رساندند تا بازی 21 بر 19 شود و در ادامه بازیکنان بوسنی اختلاف را جبران کردند تا نتیجه 24 بر 22 به نفع این تیم باشد. در نهایت بوسنی 25 بر 22 برنده ست اول شد.

ست دوم؛ ایران 30-28 بوسنی

در ست دوم بازی پایاپای پیش رفت و بازیکنان ایران به نسبت ست اول، اشتباهات کمتری داشتند اما مجال ایجاد اختلاف پیدا نکردند. بازی تا پایان ست و نتیجه 28 بر 28 مساوی و نزدیک پیش رفت و در پایان بازیکنان ایران 30 بر 28 برنده ست دوم شدند.

ست سوم؛ ایران 25-16 بوسنی

در ست سوم، مرتضی مهرزاد برای ایران به میدان آمد که حضور او باعث شد ایران در چند امتیاز پیاپی از رقیب پیشی بگیرد. عملکرد خوب مهرزاد و امتیازهای متعدد او اختلاف را بیشتر کرد و ایران 15 بر 8 پیش افتاد. در ادامه این روند ادامه داشت و بازیکنان ایران اختلاف زیادی ایجاد کردند تا در نهایت با نتیجه 25 بر 16 این ست هم به سود ایران به پایان برسد.

ست چهارم؛ ایران 25-بوسنی 15

در ست چهارم، شاگردان رضایی مانند دو ست قبل پر قدرت ظاهر شدند و اختلاف امتیاز مناسبی ایجاد کردند تا با عملکرد مناسب روی تور و حملات موفق، بازی 15 بر 6 به سود ایران شود. در ادامه این اختلاف بیشتر هم شد و ایران با پیروزی 25 بر 15 پیروز و قهرمان شد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس 2024

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس 2024

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مرتضی مهرزاد

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

 

  • ناشناس ارسالی در

    فقط مرتضی مهرزاد را عشق است به اندازه یه تیم ملی ارزش داره خدایا وجودش را از قضا و قدر حفظ کن

دیدگاه تان را بنویسید