در گفت وگو با جماران مطرح شد؛

لطیفی: قلعه نویی برای اولین بار کی روش وار بازی را برد/ طارمی می خواهد بزرگی کند اما بلد نیست!

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد نوع دفاع طارمی از تیم ملی و سرمربی موجب شد حاشیه وارد تیم شود و بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

علی لطیفی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جماران، در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل امارات گفت: من معتقدم تیم ملی قطعا بهترین نمایش خود را انجام نداد اما می‌توان گفت منطقی ترین بازی را ارائه داد. با توجه به اینکه در زمین امارات بازی داشتیم و حریف به دنبال گل زدن بود سعی می‌کرد با تاکتیکی که دارد توپ را حفظ کند. در نقطه مقابل هم تیم ما تا حدودی کی‌روشی بازی کرد یعنی قلعه‌نویی برای اولین بار در این دو سه سالی که دیدم کی‌روش وار بازی را برد و بر اساس یک اتفاق گل زدیم چون خط دفاع امارات بالا می‌آمد ما به دنبال ضد حمله بودیم که چند موقعیت خوب بدست آوردیم. ما می‌توانستیم موقعیت دیگر را هم تبدیل به گل کنیم اما گلی که به ثمر رساندیم بر اساس اشتباه حریف و نبوغ قایدی بود. 

او با اشاره به حواشی صحبت‌های مهدی طارمی گفت: مهدی طارمی توان فنی در داخل زمین را دارد اما بیرون از زمین ندارد یعنی در بیرون از زمین می‌خواهد بزرگتری کند اما بلد نیست و می‌خواهد نقشی را بازی کند که در آن تبحر ندارد. طارمی اگر می‌خواهد از قلعه‌نویی و تیم دفاع کند باید نوع گفتارش را تغییر بدهد تا هم بتواند به عنوان کاپیتان از مجموعه دفاع کند و هم اینکه افکار عمومی را با خود همراه داشته باشد. من معتقدم نوع دفاع طارمی از سرمربی و تیم ملی باعث شد حاشیه وارد تیم ملی شود در نتیجه بازیکنان تمرکزی که باید را نداشتند. 

لطیفی در ادامه با بیان رشد فوتبال آسیا گفت: فوتبال آسیا رشد پیدا کرده و اگر تیم‌های آسیایی زمانی برای ما زنگ تفریح بودند اکنون نباید این انتظار را داشته باشیم که مثل سابق باشیم و به قرقیزستان مثلا ۸ گل بزنیم. متأسفانه فوتبال ما رشد نکرده و درجا می‌زنیم؛ ژاپن را نگاه کنید به عمان چند گل زد؟ درست است در جام ملت‌ها ژاپن را شکست دادیم اما این اتفاق چند سال یک بار رخ می‌دهد.  

کارشناس‌ فوتبال‌ ایران در پایان گفت: یکی از اتفاقاتی که به فوتبال ما آسیب می‌زند این است که یک روز بیرانوند می‌گوید نسل ما بهتر است و متأسفانه این یک رقابت و هیاهو برای هیچ است. مردم تعیین کننده هستند که چه کسی و‌ کدام نسل بهتر است. اصلا مهم نیست کدام بازیکن یا کدام نسل بهتر است مهم این است که کدام نسل توانسته همراه مردم باشد و انسانیت، معرفت، روحیه ورزشکاری و فداکاری را میان جوانان تزریق کند.

دیدگاه تان را بنویسید