به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران،محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 پارک علم و فناوری مازندران در ساری، گفت: در این مکان دو محصول جدید یکی داروی گیاهی پایین آورنده قند خون که در اینجا کشت و تولید می شود و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است و انواع و اقسام سموم گیاهی رونمایی شد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این پارک را مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهش های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی دانست و افزود: در این پارک شرکت های دانش بنیان مستقر هستند و دانشجویانی که در مراکز رشد کار کردند، پایان نامه هایشان را در زمینه تولید و بهینه کردن محصولات در این مکان تکمیل می نمایند.
فرهادی با اشاره به این که ایران رتبه نخست علم و فناوری منطقه را داراست و در بین 25 کشور پیشرفته دنیا در رشد علمی و تولیدات علمی حائز رتبه نخست است، تصریح کرد: جهت گیری های اموزشی ما بیشتر به سمت کارآفرینی است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که دانشگاه، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و مراکز مهارت آموزی بصورت یک زنجیره هستند، خاطر نشان ساخت: امروز به سمتی حرکت می کنیم که رساله های دوره های تحصیلات تکمیلی بیشتر کاربردی باشد و عمدتا موضوعات پایان نامه ها از سوی دستگاه های اجرایی پیشنهاد می شود و نهایتا حاصل کار بصورت پروژه در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد.
وی از رونمایی سامانه یی با عنوان ساعت در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه دستگاه های اجرایی، نیازهای پژوهشی خود را و پژوهشگران توانمندی های خود را عرضه می نمایند و این سامانه فرصت خوبی برای تعامل دو طرف است.
فرهادی، با اشاره به این که بیش از 3 میلیون و 200 هزار متر مربع فضای آموزشی دولتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: حدود 2 میلیون متر مربع آن در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638995
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.