به گزارش ایرنا، داوود محمدی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در شرایط فعلی همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا مسایل و مشکلات اقتصادی کشور و جامعه کمرنگ شوند.
وی در ادامه به تاثیر خبرنگاران برای حل مسایل و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها در این حوزه و همچنین در بخش ارتقای فرهنگ عمومی سهم مهمی دارند.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی از دغدغه های مهم امروز در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: کمک به حل مسایل مرتبط با این حوزه با نقدها و راهکارهای کارگشا باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.
محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود مشکل کم آبی در استان و کشور، گفت: در این حوزه دغدغه های جدی وجود دارد به گونه ای که هم اکنون 102 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود و اگر امسال از چاه های ترکیبی بیدستان بهره برداری نمی شد در تامین آب شرب شهر قزوین مشکلات جدی داشتیم.
وی با بیان اینکه خیلی از مشکلات موجود در حوزه آب ناشی از مصرف نادرست بویژه در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: بنابرین ترویج فرهنگ درست مصرف آب باید مورد توجه جدی رسانه ها قرار بگیرد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مسایل زیست محیطی را نیز از مشکلات جدی کشور و استان دانست و گفت: گسترش اراضی بیابانی در جنوب شرقی استان که با خود ریزگردها را بدنبال دارد از چالش های مهم این حوزه است که باید نسبت به آن حساس بوده و برای رفع آن یک همت جمعی داشته باشیم.
محمدی اظهار داشت: از دیگر مسایلی که رسانه ها باید به آن توجه داشته باشند لزوم چابک سازی دولت است و این مهم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و شاهد این باشیم که پست های تصدی گری و غیرحاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد کاهش هزینه های جاری کشور که قابل توجه نیز هستند باشیم.
وی با بیان اینکه مصرف گرایی در کشور ما بالاست تا جایی که در برخی حوزه ها 22 برابر میانگین جهانی مصرف داریم، اظهار داشت: رسانه ها برای اینکه این فرهنگ نادرست از میان جامعه ما رخت ببندد باید تلاش کنند.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسیدگی به شکایات مربوط به طرز کار سه قوه از جمله وظایف اصلی این کمیسیون است و تا شکایتی مکتوب به ما واصل شود حق ورود به آنرا نداریم.
ادامه دارد...
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.