اگر ارتش اسرائیل روی زمین وارد لبنان شود، وارد نبرد بسیار متفاوتی خواهد شد. مبارزه ای بسیار دشوارتر و چالش برانگیزتر. حزب الله حماس نیست و ورود زمینی اسرائیل به لبنان او را در جایی گیر می اندازد که حزب الله به ان تسلط بسیار دارد. ارتش اسرائیل از چالش های خود در گذشته - مطمئناً در سال 2006 – عبرت گرفته است.

به گزارش جماران، لبنان امروز شاهد چهارمین حمله هدفمند در کمتر از یک هفته است. ارتش اسرائیل می‌گوید که یک F-35 حداقل سه موشک شلیک کرده و ادعا می‌شود که هدف، رئیس واحد پهپاد حزب‌الله بوده است.  الجزیره در گزارشی در  این باره می نویسد: بر تعداد این حملات در حومه جنوبی بیروت افزوده می شود.  روز دوشنبه، اسرائیل حملات هوایی شدید و گسترده‌ای را به مناطقی که حزب‌الله در جنوب این کشور، در    کشور و حتی در برخی از نقاط شمال بیروت و جنوب بیروت حضور دارد، انجام داد. حملات  اسرائیل همگی ترورهای هدفمند محسوب می شوند.  بنابراین به نظر می رسد که آنچه در این مدت شاهد آ ن بودیم، حملات دقیق بر پایه اطلاعات مستدل بوده است. این وضعیت سؤالات زیادی را در مورد میزان اشراف اطلاعاتی اسرائیل بر حزب الله لبنان ایجاد کرده است.

الجزیره در گزارش متفاوت دیگری تحلیل می کند که حمله زمینی اسرائیل به لبنان می تواند نقطه ای بی بازگشت باشد و مینویسد: اگر ارتش اسرائیل روی زمین وارد لبنان شود، وارد نبرد بسیار متفاوتی خواهد شد. مبارزه ای بسیار دشوارتر و چالش برانگیزتر. حزب الله حماس نیست و ورود زمینی اسرائیل به لبنان او را در جایی گیر می اندازد که حزب الله به آن تسلط بسیار دارد. ارتش اسرائیل از چالش های خود در گذشته - مطمئناً در سال 2006 – عبرت گرفته است. هنوز درباره آتش بس موقت احتمالی صحبت می شود. حتی با وجود مخالفت هایی از سوی نتانیاهو و دفتر او... ما می دانیم که نتانیاهو از ابتدا بخشی از این گفتگو بوده است. اگر شاهد تهاجم زمینی باشیم وارد مرحله دیگری از این جنگ می‌شویم و ممکن است نقطه بی بازگشتی باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی لبنان
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.