حزب‌الله قرار نیست ناپدید شود و هرکاری که اسرائیل انجام بدهد هم منجر به نابودی حزب الله لبنان نخواهد شد. در پایان همه این ماجراها، حزب اللهی وجود خواهد داشت که ممکن است زخم های خود را با دست بگیرد اما باز به بازسازی روی خواهد آورد و دوباره مسلح خواهد شد.

به گزارش جماران، یزید سیغ، تحلیلگر ارشد مرکز خاورمیانه کارنگی در بیروت، در تحلیلی کوتاه درباره سیاست رژیم اسرائیل در قبال لبنان می  نویسد: هدف قرار دادن  سید حسن نصرالله رهبر حزب الله به عنوان یک پیروزی توسط اسرائیل ستایش شده  اما هنوز مشخص نیست که پیروزی نهایی اسرائیل در لبنان چگونه است. او به الجزیره گفت: حزب‌الله قرار نیست ناپدید شود و هرکاری که اسرائیل انجام بدهد هم منجر به نابودی حزب الله لبنان نخواهد شد. در پایان همه این ماجراها، حزب اللهی وجود خواهد داشت که ممکن است زخم های خود را با دست بگیرد اما باز به بازسازی روی خواهد  آورد و دوباره مسلح خواهد شد.

این تحلیلگر گفت که یکی از پیروزی های اسرائیل بازگشت به مفاد قطعنامه 1701 سازمان ملل در سال 2006 خواهد بود  که به موجب آن حزب الله باید نیروهای خود را از شمال رودخانه لیتانی در جنوب لبنان خارج کند. هدف دیگر اسرائیل تحت فشار قرار دادن حزب الله برای جداسازی پرونده های غزه و لبنان و پذیرش آتش بس بدون توقف درگیری ها در نوار محاصره غزه شده است. سوال این است که آیا حزب الله اکنون آماده جدا کردن پرونده غزه از لبنان است؟ من هنوز متقاعد نشده ام که اسرائیل با اقدام هایی که در لبنان انجام داده این نتیجه را تضمین کرده باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.