"فرنام خجسته‌فر" روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد افزود: با توجه به وجود بافت تاریخی در شهر یزد بحث معاینات فنی ساختمان در این شهر و سایر شهرستان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌اداره کل دفتر فنی، ‌امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد بتوانیم تیم‌های بازرسی را در سطح استان در چهار حوزه برق، مکانیک، بازرسی سازه و شهرسازی اعزام کنیم.

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که تهدیدهایی که ساختمان‌های استان با آن روبرو هستند را شناسایی و رصد کنیم و با نسخه های فنی و راهبردی این خطرات را از ساختمان ها به ویژه ساختمانهای عمومی و دولتی در حال بهره برداری دورکنیم.

خجسته فر گفت: ما برنامه ‌ای جامع داریم تا ظرفیت این ستاد را به ٣١ استان در کشور ارتقا دهیم و در کنار آن از موضوع اشتغال زایی در این حوزه نیز غافل نباشیم.

همچنین مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان ‌امری ضروری است.

محمدرضا عارفی بر مراقبت از ساختمان‌های احداث شده و در حال بهره برداری استان به ویژه در بخش دولتی تاکید کرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا با دستور استاندار محترم و همکاری با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر این مرکز در استان یزد اولین پلاک معاینه فنی توسط این مرکز تخصصی را در ساختمان استانداری ‌یزد نصب کنیم و نواقص احتمالی به لحاظ فنی را رفع نماییم.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری افزود: در سال‌های گذشته پروانه‌های ساخت و ساز به سمت نظام مهندسی ساختمان سوق داده نمی‌شد و تخلفات ساختمانی درصد بالایی داشت که با ورود به این موضوع، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان با جدیت و نظارت دقیق در حال انجام است.

عارفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهرداری یزد و نظام مهندسی ساختمان استان وجود دارد و آماده هستیم تا از ظرفیت ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور و دفتر استانی این ستاد در امر بازرسی و نظارت استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.