به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام رحیم جعفری روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: 50 اثر در حوزه داستان و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: از مهمترین اولویت های ما در دوران خدمت در حوزه ارشاد، بحث شهرستان محوری و تمرکززدایی بوده است.
وی اظهار داشت: در هر شهرستان 2 یا سه برنامه تعریف شده وجود دارد و ایجاد دبیرخانه برای برنامه های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده که با ایجاد خانه های جدید رمق تازه ای به حوزه فرهنگ و هنر داده شده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: با تلاش همه جانبه مدیران شهرستان و مجموعه فرهنگ و هنر استان، شهرستان هرسین از برترین شهرستان ها در حوزه نویسندگی است.
پریسا محمدی افزود: خیلی از موضوعات پیش بینی شده در این جشنواره در بخش حقوق شهروندی و توسعه شهری در آینده بازخورد مناسبی خواهد داشت.
وی گفت: ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخانی می تواند شهر هرسین را به پویایی رساند و تحقق این موضوع نیاز به همکاری همه دستگاه های دولتی و غیردولتی دارد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در ادامه گفت: این جشنواره در چهار بخش داستان و داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی صحنه ای، نوجوان و به مناسبت جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی بخش ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
مظفر تیموری ادامه داد: دریافت آثار در این جشنواره در راستای حمایت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان به صورت اینترنتی انجام می گیرد و نویسندگان تا پایان بهمن فرصت ارسال آثار را دارند.
تیموری بیان داشت: در بخش داستان کوتاه و نمایشنامه موضوعات آزاد می باشد اما اولویت ها ترویج فرهنگ مطالعه، شهر و حقوق شهروندی، شادی و امید، صلح و دوستی، مهربانی با طبیعت، حفاظت از محیط زیست، جهان به دور از خشونت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، ترویج فرهنگ گفت و گو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در اولویت پذیرش خواهند بود.
آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: خدا را شاکریم که در دهه پنجم انقلاب هستیم و تلاش جهادی حوزه فرهنگ استان در شهرستان هرسین جای تقدیر و تشکر دارد.
فرماندار شهرستان هرسین هم با ابراز خرسندی از این اتفاق بیان داشت: بسیار خوشحالیم از اینکه شهرستان هرسین برای دومین سال متوالی میزبان این جشنواره است.
امیر شاه آبادی افزود: همچنین بابت برگزاری تئاتر خیابانی (آسیب های اجتماعی) خرسندیم و با همه امکانات شهرستان تلاش می کنیم که هرسین به جایگاه واقعی فرهنگی و هنری خود برسد.
فرماندار هرسین ادامه داد: این مهم می تواند کمک کند به غنای فرهنگ و هنر شهرستان هرسین و این جشنواره فرصت مناسبی است و فرهنگ و هنر می تواند عامل اصلی پیگیری از جرم و بزهکاری باشد که همین جا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم.
این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه، اداره کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، فرمانداری و ادارات و هنرمندان شهرستان هرسین برگزار می شود.
در این جلسه از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.