به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز شنبه در جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری را ابتدا در مجموعه خود تقویت و برای ارتقای مشارکت اجتماعی تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به انجام وظیفه خود اهتمام ورزند افزود: چنانچه مدیری نسبت به انجام وظیفه خود سهل انگاری کند و نارضایتی هایی برای ارباب رجوع ایجاد کند، این پذیرفتنی نیست و با آن دستگاه برخورد می شود.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: بسیاری از دستگاه های اجرایی این شهرستان در انجام وظیفه خود موفق بوده اند و نیاز است در این راستا کارمندان موفق با مسئولیت پذیری بالا تقدیر شوند.
فتحی برگزاری جشنواره های مختلف همچون مبل و منبت، جشنواره انگور، سینمای جوان، برنامه های ایام محرم، ستاد اربعین، ثبت جهانی انگور و دیگر مناسبت ها را نشان از توان بالا و مسئولیت پذیری مدیران دانست و بیان کرد: بسیاری از مدیران ملایر این مسئولیت پذیری را به اثبات رسانده اند.
وی یادآور شد: تا اندازه ای نارضایتی از سوی تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی وجود دارد که باید هر چه سریعتر پیگیری و حل شود.
معاون استاندار همدان همچنین ارتقای جایگاه ملایر در جذب تسهیلات اشتغالزایی را نیازمند اهتمام جدی مدیران و مسئولیت پذیری آنان در این زمینه دانست و گفت: در کمتر از 2 ماه گذشته میزان تسهیلات اشتغالزایی ملایر از 38 میلیارد ریال به 240 میلیارد ریال رسید.
فتحی ادامه داد: هم اکنون در جذب این تسهیلات به میانه جدول رسیده ایم و چنانچه حرکت جدی تری صورت گیرد، ملایر در جذب تسهیلات اشتغالزایی صدر جدول استان را از آن خود می کند.

**دانش، بینش و رفتار لازمه فرهنگ عمومی
امام جمعه ملایر نیز در این جلسه دانش، بینش و رفتار را سه عامل مهم و اساسی در فرهنگ عمومی برشمرد و اظهار داشت: در این سه حوزه باید کارهای اساسی صورت گیرد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود را باید حفظ کنیم خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ قابل دفاع و نافذمان را دشمن دست کاری کرده و یا از بین برده است، باید آن را احیا کنیم.
وی آموزش و پرورش و دانشگاه ها را از جمله نهادهای اثرگذار در احیا و ترویج فرهنگ در حوزه های مختلف دانست و افزود: رسانه ها نیز می توانند در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم اثرگذار باشند.
حجت الاسلام برقراری امور فرهنگی همچون روابط خانوادگی، تکریم سالمندان، اطاعت فرزندان از والدین، فرهنگ سازی در ایام محرم و عزاداری ها، صرفه جویی، جلوگیری از احتکارهای خانگی، رعایت شئونات در مجالس عروسی، حفظ حجاب و عفاف در جامعه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از جمله مصادیق فرهنگ عمومی در جامعه برشمرد.
امام جمعه ملایر بر لزوم رعایت آرایه های ظاهری و مد و لباس در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نباید خدشه دار شود تا یک فرهنگ مترقی و قابل دفاعی برای انتقال به نسل آینده داشته باشیم.

**مسئولیت پذیری از مدارس نهادینه شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به جمع آوری متکدیان و افرادی در لباس تعزیه خوانی در معابر عمومی و آرامستان بهشت هاجر، خواستار استمرار این طرح از سوی شهرداری شد.
غلامرضا جمالی زاده ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و روحیه نظم و انضباط اجتماعی را یکی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنوان کرد و افزود: راهکارهای عملی باید در راستای اجرای مصوبه ارایه شود.
وی بررسی نحوه ساماندهی آرایه های ظاهری در جامعه با محوریت مد و لباس و تبلیغات محلی را از دیگر مصوبات این شورا برشمرد و ادامه داد: اصناف و اتحادیه های مرتبط و همچنین تبلیغات و زیباسازی نما و منظر شهری شهرداری می توانند طرح های خود به این شورا ارایه کنند.
جمالی زاده گفت: برای ساماندهی آرایه های ظاهری جامعه با محوریت مد و لباس یک کمیته تخصصی زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل می شود تا راهکارهای عملی در این کمیته بررسی شود.
وی همچنین تشویق افراد مسئولیت پذیر در هر صنف و نهادی، تقویت تشکل های غیر دولتی و آموزش مسئولیت پذیری و فعالیت های اجتماعی، عملیاتی کردن روش های مسئولیت پذیری، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها با موضوع مسئولیت پذیری، برجسته کردن مسئولیت پذیری در مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط اصناف را از جمله راهکارها برای تقویت و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، ارایه راهکاری عملی برای ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، بررسی نحوه ساماندهی آرایه های ظاهری و برنامه ریزی برای بزرگداشت روز فرهنگ عمومی در 14 آبان ماه از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی ملایر بود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.