به گزارش ایرنا، « رضا رحمانی» روز پنجشنبه‌ در بازدید از شرکت صنایع آذرآب اراک، افزود: نمونه توربین های 65 متری ساخت این واحد تولیدی در کمتر کشوری وجود دارد که این مهم نشان از ظرفیت بالای صنعتی استان مرکزی و کشور است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر آذرآب با مشکلاتی روبرو شده بود اما اکنون این شرکت با بیش از 70 ‌درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کند و دولت این ظرفیت برجسته را از افتخارات کشور می داند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی ملاک توسعه پایدار است و همه باید به این موضوع به عنوان یک تکلیف جدی نگاه کنند.
رحمانی افزود: وزارت صنعت با تمام توان به مقوله حمایت از کالای ایرانی و ساخت کالاهای مشابه در داخل کشور توجه دارد و با تمام قد پشت سر تولیدکنندگان ایستاده است.
وی ادامه داد: آذرآب امروز هزار تن تولیدات خود را وارد بازار می کند که حدود هفت برابر تولیدات ماه های قبل است و ظرفیت فعالیت بیش از این است.
وی افزود: هر کجا که طرح های توسعه ای و ایجابی وجود داشته باشد باید بر اساس تکلیف و قانون از توان داخل استفاده شود و تاکنون از واردات کالاهایی که توان ساخت آن در کشور وجود دارد، جلوگیری شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رفع موانع تولید در گروه تولیدی فولاد و نیشکر هفت تپه گفت: در این راستا با تدبیر صورت گرفته از سوی استانداری خوزستان، وزارت کشور، صنعت و کار، وضعیت به حالت عادی بازگشته است.
استاندار مرکزی نیز در این بازدید گفت: مقام عالی وزارت در اولین سفر کاری خود به این استان سفر کرد که این نشان از توجه ویژه به تولید و صنایع استان مرکزی دارد.
سید « علی آقازاده» افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت با صنعت استان مرکزی و مشکلات آن آشنایی دارد و در نشست اقتصاد مقاومتی مشکلات صنایع عنوان می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از ورود به اراک مورد استقبال گرم مسئولان قرار گرفت و در اولین برنامه کاری خود از شرکت هپکو بازدید کرد.
حضور در گلزار شهدای اراک، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بازدید شرکت تولیدی واگن پارس، حضور در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان است.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت در سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شده است.
3017/3005/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.