به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حسن علی خزائلی استاد حوزه علمیه قم روز سه شنبه در این آئین گفت: 15 خرداد اولین جرقه آشکار مبارزات ملت ایران علیه طاغوت است و امام راحل در این روز با صراحت تمام، ماهیت ضد اسلامی رژیم شاه را برملا کرد.
وی افزود: پس از دستگیری امام (ره) در 15 خرداد سال 42 مردم از خط مبارزات ایشان پیروی کرده و علیه رژیم تا بن دندان مسلح به پا خاستند و 15 هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم شد و بنا بر تاکید امام (ره)، 15 خرداد باید همواره گرامی داشه شود.
وی ادامه داد: قیام 15 خرداد نقطه آغاز نهضت بازگشت به خویشتن در ایران و پس از آن حادثه، انجمن‌های اسلامی در نقاط مختلف تشکیل شد و دانشجویان و مردم خواهان براندازی رژیم شاه شدند.
خزائلی گفت: عظمت، اقتدار و استقلال ایران به برکت خون شهداست و 22بهمن سال 1357 نتیجه بزرگ 15خرداد سال 42 است و همت مردم ولایی و ایثارگری آنان در حفاظت از انقلاب نباید فراموش شود.
او ادامه داد: انقلاب اسلامی در راستای بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، غدیر خم و عاشوراست و در نهایت به قیام حضرت مهدی (عج) منتهی خواهد شد.
عزاداری و سینه زنی در سوگ شهدای قیام خونین 15 خرداد از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.