فرماندار گمیشان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا: مشکل تهیه زمین ۵۰ نفر از مالکین خانه های تخریب شده سیل گمیشان که در محدوده حریم رودخانه و بافت تاریخی شهر گمیش تپه قرار داشت با تامین زمین در مکان مناسب برطرف شد.

احمد دستمرد اظهار داشت: بر اثر بروز سیل، ۴ هزار و ۶۶۵ واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان دچار خسارت شد که از این تعداد ۸۵۸ خانه نیازمند نوسازی و مابقی به تعمیر احتیاج داشت که تلاش می کنیم خانه های نیازمند نوسازی را در زمانی کوتاه تکمیل و به بهره برداری برسانیم .

طبق اظهارات مدیران بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی در شهرها مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

همچنین برای احداث واحدهای مسکونی روستایی هم مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

برای تعمیر واحدهای مسکونی در روستاها و شهرها هم تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات کم‌بهره و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان واقع است و در سیل روزهای آغازین سال ۹۸ خسارت‌های بی شماری به بخش های کشاورزی صنعت و واحدهای مسکونی این شهرستان وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.