به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در بازدید از روستای میان تنگان بویراحمد و در جمع نیروهای جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: حوزه معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی در استان خود را متعهد و موظف به حمایت ، استقبال و مشارکت مستقیم در کارهای عام المنفعه و همراهی با موسسه ها و افراد خیر برای حل مشکلات و چالش های موجود در بخش های گوناگون می داند.
وی تصریح کرد: این مهم همواره مورد تاکید استاندار نیز بوده و به تمامی فرمانداران ، بخشداران و دستگاه های مختلف اجرایی برای همکاری و مشارکت جدی با سپاه نیز ابلاغ شده است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: رویکرد و جهت گیری دستگاه های مختلف اجرایی در طرح های مشارکتی بهترین و مناسب ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
فیلی تصریح کرد: در همین راستا نیز تفاهم نامه ای به ارزش 16 میلیارد ریال بین فرمانداری بویراحمد و سپاه به امضا رسیده که میزان تخصیصی و سهم این شهرستان به مبلغ هشت میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی نیز تصویب شده است.
فیلی عزم راسخ برای رفع مشکلات و کمبودهای روستای میان تنگان در بخش های مختلف را یادآور شد و گفت: نبود آب آشامیدنی با وجود چشمه های پرآب و رودخانه های خروشان در پایین دست روستا، اجرای کانال های کشاورزی، بهسازی معابر و ساماندهی وضعیت روستا، بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی و تکمیل مسجد نیمه کاره این روستا از جمله دغدغه ها و مطالبات به حق اهالی این روستاست.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: محرومیت و وجود مشکلات متعدد در این روستا با وجود ظرفیت های منحصر به فرد به ویژه در زمینه گردشگری و کشاورزی تا حدودی تعجب برانگیز است.
فیلی همچنین در بازدید از مدرسه قدیمی و فرسوده روستای میان تنگان وضعیت این فضای آموزشی را نامناسب و غیرقابل استفاده در شرایط موجود دانست و از مسئولان و متولیان امر خواست در اسرع وقت نسبت به بهسازی و مقاوم سازی این فضا اقدام کنند.
جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: اجرای طرح های مشارکتی بهترین راهبرد در شرایط کنونی برای کاهش مشکلات و دغدغه های مردم به ویژه در روستاها و مناطق محروم است.
سرهنگ جهانگیر انصاری ادامه داد: مشارکت و حضور سپاه در کارهای محرومیت زدایی در چندین سطح انجام می شود که اردوهای جهادی در حوزه های گوناگون و مشارکت در عمران و آبادانی روستاها و انجام امور فرهنگی، عقیدتی و تربیتی خانواده ها از جمله این اقدام هاست.
وی ابراز داشت: هدف و رویکرد اصلی سپاه در وهله نخست شناسایی فرصت ها، تهدیدها و چالش های موجود در شهرستان های مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با محوریت و مشارکت مردم است.
فرماندار بویراحمد نیز گفت: روستای میان تنگان با وجود محرومیت هاو مشکلات موجود آن در عین حال از روستاهای هدف گردشگری و مستعد برای رونق کشاورزی در این شهرستان است.
شاهرخ کناری افزود: مشکل آب آشامیدنی ، اجرای طرح های نوین آبیاری، بهسازی جاده دسترسی ، تکمیل و تامین مصالح مورد نیاز مسجد روستا و همچنین بهسازی و مقام سازی مدرسه این روستا در اسرع وقت در دستور کار مدیریت اجرایی این شهرستان قرار خواهد گرفت.
وی اتصال جاده میان تنگان به جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از خواسته های جدی مردم و اهالی این روستا دانست و گفت: طرح مطالعاتی برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح مهم آغاز شده است.
کناری تاکید کرد: با احداث و بهسازی این محور به طول حدود 12 کیلومتر مسیر یاسوج به منطقه امام زاده علی (ع) شهرستان چرام به کمتر از یک ساعت خواهد رسید.
روستای توریستی میان تنگان بخش کبگیان شهرستان بویراحمد دارای جمعیتی حدد 80 خانوار در حدود 70 کیلومتری یاسوج مرکز اسان واقع شده است.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.