به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه همایش ملی نماز، سلامت جسم و جان و سیری در سیره و فرهنگ رضوی در سالن جرجانی یاسوج، گفت: آیات متعددی از قرآن کریم به بحث نماز و عبادت پرداخته اند که این آیات نماز را به فلسفه خلقت گره زده اند.
علیرضا کاظمی افزود: حدود یک هزار بار واژه نماز و مشتقات آن و مفاهیم مرتبط با آن در قرآن کریم ذکر شده است.
وی بیان کرد: نخستین و مهم ترین اولویت در آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ نماز است زیرا که وظیفه این وزارت از دیگر ارگان ها مهم تر بوده و پرورش آینده سازان این کشور به دست آن هاست.
وی عنوان کرد: اقدامات راهبردی برای ترویج نماز از جمله برگزاری اجلاس سراسری نماز و همایش گلدسته های سرو توسط وزارت اموزش و پرورش تدوین شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این همایش به منظور توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین جامعه هدف ،تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای نهضت دعوت به نماز برگزار شده است.
کاظمی بیان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی موجود در جامعه ناشی از بی توجهی به نماز بوده و شفای درد های جسمی، روحی و روانی نماز و قرآن است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نماز به ویژه برای جامعه اسلامی و انقلاب ایران که با محوریت وحی الهی و نماز آغاز شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علی محمد احمدی با اشاره به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، افزود: برای جامعه امروزی نمازی مورد نظر است که در آن دغدغه خدمت به مردم، پاکدستی، خدمت به محرومین و حفظ حریم الهی وجود داشته باشد.
احمدی بیان کرد: با نماز باید انسانی تر، متعهد تر، پاسخگوتر، دلسوزتر و از همه مهمتر خدایی تر در تمام صحنه ها قدم برداشت.
وی عنوان کرد: فلسفه و راز پنج بار نماز در شبانه روز از نظر فلاسفه و علما بدین گونه است که ذات خداوند غنی بوده و نیازی برای ایستادن انسان ها به نماز ندارد و این انسان ها هستند که نیازمندند.
احمدی ابراز داشت: نماز بر انسان ها واجب شده که در گذاران زندگی و دنیای مادی تلنگری برای آن ها باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورتی موفق و سربلند خواهیم شد که نماز را تنها محدود به فعل و انفعالات فیزیکی نکنیم و در راستای رعایت حریم مردم و خدمتگذاری به مردم گام برداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: حدود ۲۰۳ مقاله به دبیرخانه همایش ملی نماز ارسال و در همین راستا ۱۲۰ مقاله پذیرش شد که ۳۰ مقاله با محوریت سخنرانی و ۹۰ مورد به شکل پوستر ارائه می شود.
اورنگ ایلامی افزود: از این تعداد ۱۰ مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب و این مقالات در مجله علمی پژوهشی فرهنگ رضوی ثبت خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست های متعدد در راستای تحقق هرچه بهتر اهداف همایش، تصریح کرد: ۴۰۰ ساعت نشست و جلسه برای برگزاری این همایش انجام شد.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ شخصیت علمی در این همایش حضور دارند و تلاش شده تا در این همایش از ظرفیت نخبگان و شخصیت های علمی و دینی به نحو مطلوبی استفاده شود.
این همایش ششم تا هفتم آذر ماه جاری با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه و محوریت گروه معارف و فعالیت بخش های مختلف برگزار می شود .
در این همایش از کتاب نور ولایت (راهبرد های اقامه نماز در آموزش و پرورش ) رونمایی شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.