دبیر تخصصی هشتمین جشنواره سراسری یادمان ولایت شامگاه یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از جشنواره سراسری یادمان ولایت یکهزار و 400 اثر در 2 بخش ایثار و شهادت، ولایت و رهبری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
علیجان سلیمانی افزود: از این تعداد اثر رسیده 34 اثر نهایی و به مرحله پایانی راه یافت که 6 اثر نهایی توسط هیات داوران انتخاب شد.
وی ادامه داد: آثار منتخب شامل سه اثر در بخش ولایت و رهبری و سه اثر در بخش ایثار و شهادت است.
دبیر تخصصی هشتمین جشنواره سراسری یادمان ولایت گفت: در پایان این جشنواره در بخش ولایت و رهبری محمد زارعی از استان مرکزی، رضا نیکوکار از رشت و سعید سالمی از جنوب کرمان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی افزود: در بخش ایثار و شهادت هم محمد زارعی از استان مرکزی، محسن کاویانی از استان قم و اسماعیل ملایی از جنوب کرمان اول تا سوم شدند.
سلیمانی ادامه داد: همچنین در این جشنواره 9 نفر از جنوب استان کرمان بعنوان نفرات برگزیده این جشنواره مشخص و با اهداء لوح یادبود تجلیل شدند.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از سری برنامه های جشنواره یادمان ولایت است که هر سال به بهانه تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران ستم شاهی به جیرفت در این شهرستان برگزار می‌ شود.
دبیر تخصصی هشتمین جشنواره سراسری یادمان ولایت تصریح کرد: این جشنواره هر ساله مورد توجه مردم و اهالی شعر و ادب قرار می گیرد لذا امسال هم این جشنواره با استقبال گرم مردم جیرفت و شاعران کشوری روبرو بود.
هشتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت با حضور پرشور خانواده شهدا، اهالی شعر و ادب، جوانان ولایی، مسئولان و مردم دارالولایه در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد.
در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
جشنواره سراسری یادمان ولایت هر سال به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان جیرفت در دوران رژیم ستم شاهی برگزار می شود.
بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم جیرفت در هفدهم اردیبهشت ماه 1384
'تقریباً بیست و هفت سال قبل در یک روز گرم تابستانی بنده با چند مامور ژاندارمری وارد شهر جیرفت شدم.
در این شهر هیچ کس را نمی شناختم در ابتدای ورود ماموران، بنده را به شهربانی جیرفت راهنمایی کردند با این وضعیت وارد جیرفت شدم. اما هنوز چند روزی از ورود من به این شهر نگذشته بود که احساس کردم در میان خویشاوندان، برادران و عزیزان خود هستم، مردم جیرفت آغوش خود را به روی این بنده ضعیف و دیگر افرادی که آن روز در این شهر به وسیله رژیم طاغوت تبعید شده بودند باز کردند همراهی و همدلی خود را نسبت به کسانی که آنها را سربازان راه حق و حقیقت می دانستند مبذول کردند.
مردم این منطقه مردمی مومن، وفادار و از بن دندان معتقد به دین و ولایت بوده اند سرداران شهیدی که از این سرزمین برخاستند و افتخار آفریدند هر کدام ستاره درخشانی هستند، جمعی از بهترین سرداران لشکر پرافتخار ثارالله جزء شما مردم و جوانان شما بوده اند، بعضی ها شهید شده اند، برخی هم با کوله باری از افتخار و حسنات معنوی و الهی بحمدالله در قید حیات اند.
هر چه من درباره مردم جیرفت و این منطقه در ذهن دارم همه خاطرات نیک و یادهای زیبا و فراموش نشدنی است.'
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.