حسن سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت در تمام محورهای مواصلاتی خسارت دیده و تخریب شده شهرستان های حوزه استحفاظی اینجانب، نیازمند تخصیص اعتبارات کلان است که نیاز است وزارت راه و شهرسازی بیش از پیش به این حوزه توجه داشته باشد.
وی با اعلام اینکه اعتبار تخصیص یافته به محور کرمانشاه - همدان برای روکش آسفالت و ترمیم آن قابل توجه است، اظهار داشت: مجوز برگزاری مناقصه نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی برای عملیات اجرایی آن صادر شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: پس از پیگیریها و مکاتبات فراوان مبلغ 284 میلیون تومان برای تقویت و حفاظت راههای ارتباطی شهرستان کنگاور اختصاص یافت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اولویت ترمیم و اجرای عملیات روکش آسفالت راه های ارتباطی شرق استان، راه های شریانی و آزاد راه ها است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای تقویت و حفاظت آسفالت راههای شهرستان های صحنه و هرسین به ترتیب 848 میلیون و 474 میلیون تومان اختصاص یافته است.
سلیمانی اضافه کرد: تمام اعتبارات اعلام شده به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمانشاه ابلاغ شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگهداری آسفالت و راه ها نیازمند مرمت مداوم است و هر چه فاصله میان انجام روکش ها و ترمیم محورها بیشتر شود علاوه بر افزایش خرابی ها، هزینه جبران و مرمت آن در سالهای بعد را نیز بالا می برد.
سلیمانی در ادامه جاده کنگاور به همدان و کنگاور به نهاوند را از محورهای پرترافیک استان خواند و افزود: عملیات روکش آسفالت این مسیرها هم به زودی با سه میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار آغاز خواهد شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.