به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحسن علوی روز سه شنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در سنندج افزود: معرفی مسیرهای جدید گردشگری، چاپ اقلام تبلیغاتی و ساماندهی خانه های روستایی در پالنگان و اورامان، از جمله اقدامات این ستاد برای پذیرایی از مسافران تابستانی است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و سفرهای ارزان قیمت، برنامه ریزی برای معرفی هرچه بهتر استان، افزایش ساعات کار موزه های استان، تشکیل اکیپ های نظارت بر سرویس های بهداشتی و برگزاری جشنواره غذاهای محلی در مردادماه، از دیگر برنامه های این ستاد است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به تقویت پوشش شبکه تلفن همراه در سطح استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی پارک های ویژه برای اقامت های ارزان قیمت، بهسازی محیط روستاهای هدف گردشگری توسط دهیاری ها و برگزاری جلسات آموزشی برای روستاهای هدف، از جمله اقدامات این ستاد است.
به گفته آرمان وطن دوست، نظارت ویژه بر سرویس های بهداشتی و بازدید از آنها، افزایش ساعات کار صنوف در شهرهای بانه، مریوان، سنندج و سقز، پوشش و برقراری گشت های ویژه و اطلاع رسانی در مبادی ورودی با همکاری ارگان های مرتبط، از دیگر اقدامات و برنامه ریزی های این ستاد برای استقبال از مهمانان تابستاتی است.
وی با بیان اینکه پارکینگ هایی نیز برای خودروهای این مهمانان پیش بینی شده است افزود: تمامی فعالیت های خدمات سفر، مستند سازی خواهد شد.

** امسال 600 میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت چندین پروژه در کردستان تعریف شده است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان نیز اظهار کرد: امسال 600 میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت چندین پروژه در استان تعریف شده است.
محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه امسال مناقصات حوزه راهداری با تاخیر انجام شد افزود: اواسط تیرماه سال جاری، تمامی پیمانکاران پروژه های راهداری مشخص خواهند شد.
وی اظهار کرد: 300 دستگاه ماشین آلات راهداری و 500 پرسنل در 30 راهدارخانه ثابت و سیار، آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند.
به گفته مدرس گرجی، خط کشی و علامت گذاری جاده ها، احیا و آشکار سازی نقاط پرحادثه استان، آمادگی اکیپ ها و ماشین های راهداری برای شانه سازی از جمله اقدامات راهداری برای خدمت به مسافران تابستانی است.
وی اضافه کرد: 280 دستگاه اتوبوس، هزار و 100 دستگاه مینی بوس و هزار و 500 دستگاه سواری، آماده خدمات به مسافران در استان کردستان هستند.

** سال گذشته 314 نفر در کردستان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند
رئیس پلیس راه استان کردستان هم گفت: سال گذشته 314 نفر در کردستان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند و 180 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه 28 نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد اضافه کرد: عدم آشنایی با جاده ها و اطلاع رسانی دقیق، از مهمترین دلایل این تصادفات بوده است.
وی نامناسب بودن خط کشی جاده های استان و کمبود تابلوها را از دیگر عوامل تصادفات دانست و گفت: باید با نصب تابلو، چند کیلومتر مانده به نقاط حادثه خیز، اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد تا شاهد چنین تصادفاتی نباشیم.
سرهنگ گوهری، آمار تصادفات نوروز امسال را نسبت به سال گذشته 50 درصد کمتر عنوان کرد و افزود: تعطیلات نوروز سال گذشته، 15 نفر بر اثر تصادف فوت کردند که نوروز امسال به هفت نفر کاهش یافت.
وی به نصب سیستم سپهتن بر تمامی اتوبوس ها در سطح استان اشاره و اظهار کرد: با استفاده از این سیستم، تمامی حرکات و تخلفات رانندگان رصد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

** 122 مدرسه در کردستان آماده پذیرایی از مهمانان سفرهای تابستانی است
مدیر تعاون اداره کل آموزش و پرورش کردستان هم اظهار کرد: 122 مدرسه با 967 اتاق در استان، آماده پذیرایی و اسکان مهمانان سفرهای تابستانی است.
عیسی رحیمی با بیان اینکه خدمات آموزش و پرورش به مسافران از 25 خرداد 96 آغاز شده و تا 20 شهریور سال جاری ادامه دارد افزود: در سنندج نیز سه مرکز اقامتی برای اسکان مسافران، در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر، 13 درصد از مهمانان مقیم در مراکز اقامتی کردستان کاهش یافته است ادامه داد: هر سال 10 تا 15 درصد از مهمانان مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان کاهش یافته است.

** افزایش کار صنوف، با هماهنگی نیروی انتظامی اجرایی می شود
سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: در راستای ارائه خدمات به مسافران سفرهای تابستانی، با همکاری نیروی انتظامی، افزایش کار صنوف تا پاسی از شب برنامه ریزی شده است.
فرزاد سردارزاده با بیان اینکه نظارت بر بازار در ایام تابستان تشدید می شود افزود: شیفت بندی برای خبازی ها صورت گرفته است.
به گفته وی، برای تامین کالاهای اساسی مردم و مسافران نیز هماهنگی لازم با جهاد کشاورزی استان انجام گرفته است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.