به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هرمزگان، اظهار داشت: سواحل وسیع هرمزگان یک ظرفیت مهم در جهت توسعه استان و بهبود وضعیت معیشت ساحل نشینان است.
وی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه استاندار هرمزگان نسبت به فعال سازی بندرهای استان، افزود: همچنین از ظرفیت ساحل و بندرهای استان به درستی در جهت رفع محرومیت ها استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهارداشت: بهبود معیشت مرزنشینان استان مطالبه جدی استاندار از مدیران و فرمانداران است که این موضوع را به صورت ویژه در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.
حیدری اظهار کرد: رونق گرفتن مبادلات مرزی تاثیر بسزایی در توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده محصولات دارد و این طرح به دنبال واردات تنها نبوده و هر 2 موضوع صادرات و واردات را با هم دنبال می کند .
وی، هدف اصلی طرح مبادلات مرزی بهبود معیشت مرزنشینان و کمک به افرادی است که توان تجارت در سطوح بالا ندارند، عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش فرمانداران در اجرایی شدن دستورالعمل این طرح، ادامه داد: فرمانداران استان با توجه به داشتن اختیار کافی در این زمینه، باید تلاش های لازم در این بخش را انجام دهند و پیگیر اجرایی شدن این دستورالعمل باشند.
وی افزود: فرماندار میناب نیز با توجه به ظرفیت های ویژه این شهرستان، با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به فعال سازی بازارچه ملوانی بندر کرگان میناب اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این زمینه استقرار گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی جهت تسریع در کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
برابر آیین نامه ابلاغی مرداد 96 هیات دولت، هر یک از ملوانان لنج‌ های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت هرمزگان، 6 بار در سال و هر بار تا سقف 100 میلیون ریال معاف از عوارض گمرکی هستند .
در واقع واردات کالای ملوانی فرصتی برای کاهش قاچاق و بهبود وضعیت ملوانان و لنج‌ داران است.
باید از این فرصت برای تحول و رونق بازار داخلی هرمزگان و ارتقای معیشت مردم مرزنشین استان با جذب مردم و گردشگران دیگر استان‌ها برای سفر به استان استفاده کرد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.