به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید«نورالدین حسینی» افزود: این کلاهبردار در تماس تلفنی و با شیوه کارت به کارت از 118 شهروند در چند استان کشور مبالغ زیادی را اخاذی کرده بودکه ‌ در عملیات کارآگاهان پلیس استان شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار داشت: با اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی با شگرد کارت به کارت بررسی تخصصی موضوع به تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان ارجاع شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد که درتماس تلفنی و کشاندن افراد به جلوی دستگاه کارت خوان و خالی کردن حساب این افراد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.
سرهنگ حسینی گفت: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، افرادی ناشناس در تماس تلفنی، با عنوان برنده شدن فرد مخاطب، در یکی از شرکت های تلفن همراه و یا مسابقات تلفنی برای دریافت جایزه به دستگاه عابر بانک راهنمایی کرده و با چرب زبانی و شگردی خاص اقدام به خالی کردن حساب این افراد می کردند.
وی با اشاره به آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس در شناسایی فرد کلاهبردار گفت:‌ با توجه به سرنخ ها و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده ها به دست آمد، فرد کلاهبردار در یکی دیگر از استان های کشور شناسایی و در عملیاتی پلیس در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس استان انتقال شد.
وی با اشاره به اعتراف متهم در بازجویی های پلیس به 118 فقره کلاهبرداری در اراک و سایر استان های کشور تصریح کرد: درادامه بازجویی های پلیس مشخص شد این فرد شیاد برای انجام کلاهبرداری های خود، حساب های متعددی را در بانک های مختلف باز کرده است.
این مقام انتظامی از شناسایی مالباخته گان خبر داد و افزود: متهم پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضاء با تمام قدرت آماده برخورد با افراد سود جو و فرصت طلب است از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه کلاهبرداری موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های 110 به پلیس خبر دهند.

***بسته های کاغذ قاچاق از یک انبار در شهر اراک کشف شد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان، از یک انبار319 بسته کاغذ به ارزش 150 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ«محمود خلجی» افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان در تحقیقاتی از انبارکاغذهای خارجی در یک انباری در یکی از محله های شهر اراک مطلع شدند.
وی افزود:‌ با هماهنگی مرجع قضایی و سازمان صنعت و معدن از این محل بازدید شد و تعداد 319 بسته کاغذ به ارزش تقریبی 150 میلیون ریال کشف شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: متصدی این انبار با تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.