« غلامرضا فتح آبادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طلاق، نزاع های دسته جمعی و فردی، مصدومان تصادفات رانندگی و دستگیرشدگان مواد مخدر از جمله شاخص هایی است که آمار آن ها امسال در استان کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: آسیب طلاق سال 96 در مقایسه با مدت مشابه قبل یک درصد، نزاع دسته جمعی 40 درصد، نزاع فردی 14 درصد، مصدومان تصادفات رانندگی 12 و 12 دهم درصد، دستگیرشدگان مواد مخدر و نیز عملیات و درگیری مسلحانه 13 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: ورودی موارد اتهامی به دادگاه های استان در صدمه بدنی غیرعمدی، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، تخریب، خیانت در امانت و افترا نیز کاهش داشته است.
فتح آبادی افزود: خودکشی موفق با 83 مورد معادل 48 درصد، راهپیمایی و جمعات غیرمجاز معادل 30 و پنج دهم درصد، کشته های ناشی از حوادث رانندگی 39 درصد، کشته های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر 22 درصد، شیوع اعتیاد در بین دانشجویان و جرم قتل با 13 درصد از جمله جرایم و آسیب های اجتماعی استان است که روند افزایشی داشته و باید تدابیر خاص برای مدیریت آن ها اعمال شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی در اکثر آسیب های اجتماعی نسبت به میانگین کشوری از جایگاه مناسبی برخوردار است و برای کاهش و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی برنامه های مختلفی در سطح استان اجرای می شود که تحقق آن ها در روند کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: روند شاخص های سرمایه اجتماعی به ویژه سرمایه اجتماعی خرد و سرمایه اجتماعی کلان در استان مرکزی روند بهبودی خوبی داشته و امید است که با شتاب بیشتری تداوم یابد.
وی، علل موثر در بروز آسیب های اجتماعی را تعارض سنت و مدرنیته، بحران هویت، تحول معرفتی در جامعه، تحول اجتماعی، تغییرات اجتماعی، روند جهانی شده و شکاف طبقاتی و نابرابرهای اجتماعی عنوان کرد.
استان مرکزی با 12 شهرستان بیش از یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.