سعید مومنی روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران شرکت گاز مازندران افزود: امروز توسعه گاز رسانی پایدار و تامین گاز مورد نیاز بخش های خانگی ، صنعتی و نیروگاهی بر اساس برنامه در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه امروز در ایجاد خط لوله مشکلی نداریم وصادرات گاز از طریق لوله به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، نخجوان و عراق صورت می گیرد، گفت: برنامه ایجاد خط لوله گاز به کشورهای افغانستان ، پاکستان ، چین و هندوستان را در دستور کارداریم و همچین از غرب ترکیه به اروپا نیز لوله کشی گاز را خواهیم داشت.
مومنی بیان داشت: اکنون انتقال گاز از طریق لوله به نیروگاه بغداد در حال انجام است و در آینده نزدیک به نیروگاه بصره نیز صورت می گیرد.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: آماده خدمات فنی مهندسی هستیم و این توانمندی در صدور خدمات فنی و مهندسی نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق درحال انجام است.
وی با بیان این که اکنون ایران در تولیدگاز رتبه چهارم و مصرف سومین مصرف کننده جهان است، گفت: حدود 40درصد گاز در مصارف خانگی ، تجاری و صنایع جزء است که باید با تدابیر کمتر شود.
این مسئول وزارت نفت گفت: باید بهره وری را افزایش بدهیم تا شدت مصرف انرژی گاز کاهش یابد و در همسو با این رویکرد در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه از مدارس آغاز شده است.
مومنی به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه گاز رسانی اشاره کرد و گفت: اکنون یکهزارو 79شهر در کشور برابر با 96.4درصد خانوار شهری تحت پوشش گاز رسانی هستند.
وی گفت: حرکت بی سابقه در دولت یازدهم گاز رسانی به 9هزار روستا ی کشور است به طوریکه اکنون 24هزارو 400 روستا با چهار میلیون و300 هزار خانوار برابر با 74درصد خانوار روستایی گاز دار هستند و تا پایان امسال به 77درصد افزایش می یابد.
در این مراسم محمد اسماعیل ابراهیم زاده پس از 36سال خدمت به بازنشستگی نائل آمد و جعفر احمد پور به عنوان مدیر عامل جدید شرکت گاز استان مازندران معرفی شد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : محسن حسن نیا
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.