به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت قم در مجتمع فرهنگی ولایت این استان، اظهار داشت: ملت ایران و نظام اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر تداوم مبارزه ملت ایران در کنار سایر ملت ها با تروریسم، افزود: ملت ایران در عین حال در مقابل کشورهای حامی تروریسم نیز خواهند بود.
امیرآبادی با اشاره به سفر ماه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی و انعقاد قرار داد ننگین نظامی با حکام این کشور گفت: آمریکایی ها دنبال این هستند که منافع رژیم صهیونیستی و آل سعود را در منطقه تامین کنند.
وی عربستان را کشوری به عنوان مرکز پرورش و همچنین حامی مالی و اطلاعاتی تروریسم دانست، و افزود: تروریسم امروز دامان آل سعود را گرفته و از این پس نیز خواهد گرفت، و این رژیم که ادای مبارزه با تروریسم را در می آورد و بسیاری از منابع خود را در این راه خرج می کند، به طور حتم با مشکلات بیشتری مواجه می شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه یادآور شد: نظام اسلامی امروز برغم قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با تروریسم و همچنین تمامی توطئه ها و برنامه ریزی هایی که علیه ملت ایران می شود، به یک منطقه امنی در بین کشورهای منطقه تبدیل شده که این مساله بیش از هر چیز نشانگر این است که نیروهای امنیتی کشور مانند همیشه آگاه هستند و از امنیت ملت ایران دفاع می کنند.
امیرآبادی با یادآوری سخن حضرت امام (ره) مبنی بر ضرورت تتشکیل ارتش 20 میلیونی و اطلاعات 36 میلیونی افزود: امروز همه آحاد ملت بویژه پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس که با تلاش ها و جانفشانی های خود باعث رسیدن نظام به نقطه فعلی شدند، و نسبت به بقیه مردم مسئولیت سنگین تری دارند، باید بیش از پیش هوشیار باشند، و اگر موارد مشکوکی را می بینند حتما مراتب را به مراکز مسئول اطلاع دهند.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی برنامه ریزی بر علیه آن و آسیب رساندن به ملت ایران بوده است، افزود: دشمن تاکنون هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد، و از این به بعد نیز نخواهد توانست.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مشاهده های خود از واقعه تروریستی امروز مجلس افزود: امروز ما نمایندگان مجلس طعم امنیت را بهتر چشیدیم و به اهمیت و بزرگی کار شهیدان مدافع حرم بیشتر پی بردیم.
امیرآبادی تصریح کرد: حوادث امروز از نظر ملت ایران که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همه این وقایع را دیده و آزمودند چیز خیلی مهمی نبود.
وی با یادآوری بمباران ها و حمله های رژیم بعثی عراق به شهرهای مختلف کشور از جمله قم و شرکت مردم در انتخابات ها و راهپیمایی ها با وجود این حمله ها، افزود: امروز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خیلی عادی ادامه داشت، ولی اگر مجالس دیگر دنیا بود نمایندگان با ترس و واهمه خیلی سریع منطقه را ترک می کردند.
وی آرامش نمایندگان مجلس در حادثه تروریستی مذکور را نشانه ثبات و اقتدار نظام اسلامی توصیف کرد، و افزود: این موضوع که تروریست ها در ساختمان کناری صحن علنی مجلس دنبال کار تروریستی خود هستند، ولی مجلس به کار خودش خیلی عادی ادامه می دهد، کشور را خیلی آرام نگه داشت.
امیرآبادی گفت: این 2 حادثه همزمان تروریستی نشان داد که تروریست های کور دل می خواهند در برابر انقلابی که معمار کبیر آن حضرت امام (ره) بوده و از سویی دیگر مجلسی که به نوعی حافظ منافع ملت و ارزش های انقلاب است، رویارویی کنند.
وی با بیان اینکه ما سالیان سال است که در عراق و سوریه در حال جنگیدن با تروریسم هستیم، افزود: این امنیتی که در داخل کشور داشتیم و داریم به برکت شهیدان تقدیم شده در راه تروریسم است.
امیرآبادی همچنین گفت: تروریست هایی که اقدام به عملیات انتحاری در تهران و به شهادت رساندن تعدادی از کارکنان و مراجعان مجلس کردند، دست پرورده و حمایت شده از سوی یکی از کشورهای منطقه بودند، و ملت ایران به زودی در جریان آن قرار خواهند گرفت.
صبح امروز در دو حادثه تروریستی درتهران 12 تن از هموطنان شهید 42 تن مجروح شدند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.