در این مطلب می خوانیم: اغلب کارآفرینی را جز کارهای مردانه می دانند و با شنیدن نام کارآفرین چهره یک مرد در ذهنشان متجلی میشود، این در حالی است که زنان نقش برجسته ای در حوزه اقتصاد کشور دارند، اگر چه زنان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به خوبی وارد شدند اما برخی از زنان نیز به عنوان کارآفرین وارد عرصه اقتصاد شده اند و برای مردان و زنان دیگر ایجاد اشتغال کرده اند.
فاطمه غفوری، رییس کمیته کارآفرینی و اشتغال زنان در استانداری طی گفت و گو با پایش گفته است: ما آمار دقیقی از زنان کارآفرین نداریم، در حال حاضر 100زن کارآفرین توسط کمیته کارآفرینی شناسایی شده است که از این تعداد 34 نفر در حوزه صنعتی و بازرگانی و 65 نفر در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی فعالیت می کنند، همچنین طبق آمار صنایع دستی در حال حاضر 190 خانم دارای مجوز صنایع دستی هستند.
وی تاکید می کند: سهم خانم ها در مشارکت سیاسی و اقتصادی کم است بنابراین منابع قدرت اغلب در اختیار مردان است و قوانین تصویب شده به گونه ای عدم فرصت برابر زن و مرد را نشان می دهد، خانم ها نسبت به مردان در حوزه کارآفرینی از فرصت اطلاعاتی و اقتصادی برابری برخوردار نیستند که این امر در اشتغال و درآمدزایی آنها تاثیر می گذارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز به پایش گفته است: بازار اقتصاد به زنان دارای مشاغل خانگی توجه ندارد، ما برای حمایت از زنان کارآفرین نیازمند نگاه ویژه همه ارگان ها به زنان کارآفرین هستیم و عزم همگانی باید در این حوزه ایجاد شود.
معصومه مرادیان افزوده است: ما خارج از پروسه اداری به کار بانوان کارآفرین رسیدگی می کنیم، در حال حاضر برخی از زنان توسط کارفرمایان به خاطر شرایط زندگیشان استثمار می شوند و با هزینه بسیار پایینی کار میکنند در این میان اگر کارفرمایان خانم باشند شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.
بحران بدهی بیمه ها به بیمارستان های خصوصی، یادداشت مدیر مسئول پایش با تیتر افشاگری یا شفاف سازی! درباره سخنان مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در انتقاد به شهردار سابق قزوین و پروژه قطار شهری روی میز پارلمان محلی از دیگر عناوین دو هفته نامه پایش است.
نشریه پایش دو هفته نامه اجتماعی و اقتصادی قزوین است که با مدیرمسئولی فهیمه زارع دار منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.