علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار در قالب تقسیم وظایف صورت می گیرد و سازمان بهزیستی هیچگونه حق یا وظیفه ای در جمع آوری آنها ندارد.
به گفته وی، جمع آوری این افراد از سطح شهر با دستور قضائی و برعهده نیروی انتظامی و شهرداری ها است.
وارثی با بیان اینکه بسیاری از این افراد پس از جمع آوری بلافاصله باز هم به این کار باز می گردند، یادآور شد: ساماندهی کودکان کار و متکدیان تنها با کمک مردم امکان پذیر بوده و اگر مردم کمک های خود را به طور کامل از این افراد قطع کنند آنان دیگر انگیزه ای برای تکدی گری نخواهند داشت.
وارثی از تبریز به عنوان یک شهر نمونه و موفق در ساماندهی متکدیان و فرهنگ سازی یاد کرد و گفت: هم اکنون نیازمندان واقعی بیشماری در قزوین زندگی می کنند که مردم نوع دوست می توانند کمک های خود را از طریق موسسات خیریه و حمایتی به آنها برسانند.
وی، حضور متکدیان در مناطق مختلف شهری از جمله عوارضی آزادراه ها، میادین و پایانه ها را شایسته شهری با قدمت و پیشینه فرهنگی قزوین ندانست و ادامه داد: از رسانه ها می خواهیم تا به منظور توجیه‌ و آشنایی‌ جامعه‌ با تبعات‌ مختلف‌ تکدی‌ گری و جلب‌ مشارکت‌ مردم‌ در امر مبارزه‌ با این‌ پدیده، برنامه‌ریزی‌ جامعی داشته باشد.

**طرح فقر زدایی از محله در قزوین اجرا می شود
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح فقرزدایی در یک محله با رویکرد اجتماع محور در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح با مشارکت موسسات مردم نهاد در یکی از محلات شهر قزوین اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، پس از انتخاب محله هدف، طی فرآیند طراحی شده و با کمک افراد و خانواده های داوطلب تاثیرگذار ساکن آن محله،مشکلات مهم مورد شناسایی قرار گرفته و سپس مداخلات لازم متناسب با نوع مشکل، طراحی و اجرا می شود.
وارثی در ادامه با اشاره به خدمات دفتر شبه خانواده بهزیستی، اظهار داشت: این دفتر حمایت خود را از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به 2 شیوه انجام می دهد به طوری که علاوه بر نگهداری گروهی از این کودکان در موسسات خیریه، نگهداری از آنان برای افرادی که یکی از خویشاوندان آنها تمایل به نگاهداری از آنان را دارند ماهانه سه میلیون و 700 هزار ریال مستمری پرداخت می کنیم تا آنان از اقوام و خویشان خود دور نمانند.
وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه طی سال گذشته در پذیرش این کودکان با رشد 44 درصدی روبرو بودیم و هم اکنون نیز هیچ فرزند متقاضی نیازمند این خدمت در نوبت نمی ماند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.