به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز پنجشنبه در نشست دیدار با نخبگان و کارآفرینان روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه امروزه بسیاری از شغل ها به دلیل تغییرات اجتماعی در خطر نابودی و فراموشی قرار دارند،افزود: باید در ارایه تسهیلات و حمایت از مشاغل به پایداری آنها توجه داشت.
محمدی اضافه کرد:باید پایداری و اقتصادی بودن و توانایی در بازپرداخت تسهیلات را در اشتغالزایی مورد توجه قرار داد که امیدواریم با همکاری بانک ها این مهم فعالتر و بهتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: باید توجه داشت که اقتصاد ایران بانک محور است و اگر بخواهیم حوزه اقتصاد را فعال کنیم باید با مشارکت بانک ها این اقدام را دنبال کنیم.
محمدی افزود: صنعت فرش،صنایع دستی و شیلات در قزوین از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند و باید با توجه به این مزیت ها برای ایجاد شغل و حفظ مشاغل موجود اقدام کنیم.
وی ادامه داد: نسبت به توسعه صنایع تبدیلی در برخی نقاط استان مانند تاکستان برای انگور، طارم سفلی برای زیتون و بویین زهرا برای پسته باید حداکثر مساعدت صورت گیرد تا این واحدها نیز بتوانند در آینده به توانمندی و خودکفایی دست یابند.
وی ادامه داد: امروزه محدودیت آب در کشور حرکت به سمت کشت های گلخانه ای و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی را توجیه می کند و باید تلاش برای حل بحران آب در 194 روستا و 14 شهر استان را جدی تر بگیریم.
نماینده مردم تاکستان نیز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: به دلیل مهاجرت گسترده از روستاها تمامی شهرهای ایران امروزه با پدیده حاشیه نشینی مواجه هستند و باید در برنامه های کلان کشوری به این موضوعات توجه بیشتر کرد.
بهمن طاهرخانی ادامه داد: اگر نتوانیم سرمایه گذاری را در تمام ابعاد توسعه دهیم تثبیت جمعیت روستاها نیز صورت محقق نمی شود.
وی افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت های کشاورزی،صنعتی و گردشگری خود باید درصد اشتغالزایی بالایی داشته باشد اما متاسفانه چنین نیست و امروزه کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان با سطح اشتغال بسیار کمی فعالیت می کنند.
طاهرخانی افزود:خیلی از سرمایه گذاران استان با مشکل وثیقه املاک در دریافت تسهیلات مواجه هستند و باید در سطح مدیریت کلان کشور برای حل این چالش اقدام شود.
وی افزود: متاسفانه مدیریت بهینه و مکانیزم مناسب در زمینه ارایه تسهیلات وجود ندارد که موجب سردرگمی سرمایه گذاران وکارآفرینان می شود که برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.