در این گزارش آمده است: در استان قزوین اضافه وزن و چاقی جوانان رو به افزایش است به‌ گونه‌ای که 33.7 درصد جوانانی که در سال 1394 در مراکز خدمات جامع سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دارای اضافه وزن یا چاقی بوده‌اند.
این مطلب افزوده است: طبق بررسی سال 95 این عدد به 44 درصد افزایش یافته است.
در مطلب هفته نامه خبر قزوین به نقل از آمنه خالقی کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین آمده است: تغییر در الگوی مصرف مواد غذایی، مصرف بی‌رویه مواد قندی و چربی‌ها،غذاهای چرب و سرخ شده و کم تحرکی منجر به افزایش وزن و چاقی شده که خود خطر بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت، فشار خون بالا ‌و سرطان را افزایش می‌دهد.
'نفس مردم آبیک به شماره افتاده است' عنوان مطلب دیگری از هفته ‌نامه خبر قزوین می باشد که در آن به موضوع فعالیت نیروگاه شهید رجایی پرداخته است.
این هفته نامه همچنین در مطلبی با تیتر آمار رسمی و غیررسمی بیکاری در استان به محاسبه این مشکل اجتماعی در قزوین پرداخته است.
کشف 134 کیلو گوشت فاسد در تاکستان، کاهش 80 درصدی جرائم در اسفرورین، تعطیلی هفت واحد کارگاهی ساختمانی در قزوین، ادامه آسفالت محور قزوین- الموت- تنکابن و قیمت دلار در بازار قزوین 4520 تومان از دیگر عناوین هفته نامه خبر قزوین است.
هفته نامه خبر قزوین به سردبیری آزاده رحمانی منتشر می شود.
استان قزوین دارای107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه،هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.