به گزارش ایرنا، مهدی زاده روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته سوادآموزی در قزوین افزود: به برکت پیروزی انقلاب و با تلاش های انجام شده در حوزه علم آموزی طی چهار دهه گذشته شاهد رشد نزدیک به 40 درصدی جمعیت با سواد کشور بوده ایم.
معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی همچنین گفت: رسالت ما دیگر آموزش 'بابا آب داد، نان داد' نیست بلکه تلاش داریم تا علاوه بر سواد به مخاطبان خود درس های بهتر زندگی کردن را نیز یاد دهیم.
مهدی زاده ادامه داد: با چنین رویکردی داشتن مدرک تحصیلی به معنای باسوادی نیست بلکه داشتن روحیه جسارت، شجاعت و زندگی جمعی و همزیستی به همراه دانش به معنای با سوادی است.
وی همچنین افزود: اجرا و پیشبرد چنین رویکردی نه با بخشنامه و دستورالعمل بلکه در گرو تغییر از خود ما است تا با عوض کردن دیدگاه ها شیوه های دیگری برای تربیت فرزندانمان داشته باشیم.
معاون آموزش سازمان نعضت سوادآموزی با بیان اینکه والدین امروز فرزندان خود را از مسئولیت اجتماعی معاف کرده اند،افزود: تا زمانی که والدین و معلمان به دنبال شاگرد اولی و پزشک شدن فرزندان باشند اوضاع به همین شکل خواهد بود.
وی با بیان اینکه آموزش با کیفیت حق جامعه ایرانی و فرزندان ما است،افزود: در تک تک منازل ما گلادیاتوری چون کنکور وجود دارد تا فرزندان ما تحت فشار در منزل مانده و برای کنکور درس بخوانند در حالی که اینها سمی است که ناآگاهانه به خورد فرزندان خود می دهیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه برای تربیت درست فرزندان خود آنها را تحت فشار گذاشته ایم که این صحیح نیست بلکه باید از طریق روش های مناسب نوجوانان و جوانانمان را پرورش دهیم.
وی با بیان اینکه حقوق اجتماعی اولین چیزی است که باید یاد بگیریم،افزود: مراکز یادگیری محلی که سال های اخیر تاسیس شده اند بستر مناسبی برای تغییر رویکردها هستند و افراد در این مراکز تمرین مشارکت، مدیریت و همزیستی می کنند.
مهدی زاده در ادامه تقویت سوادآموزی را موضوعی همگانی دانست و خواستار مشارکت سایر دستگاه ها و همچنین همه شهروندان در این زمینه شد.
هفتم دی ماه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی به عنوان روز سوادآموزی نام گذاری شده است.
براساس سرشماری سال 95، 808 هزار و 503 نفر از جمعیت استان قزوین باسواد و 30 و 892 نفر نیز با بی سواد هستند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.