به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، کاهش تورم، ثبات در بازار و رشد اقتصادی بالای 10 درصد از جمله این گام ها بوده است.
وی در ادامه به فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در سال قبل موفق شدیم در اقدامی بی سابقه یک هزار و 111 واحد تولیدی را با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد حمایت قرار داده و از تعطیلی بیش از 500 واحد تولیدی و بیکاری 40 هزار کارگر جلوگیری کنیم.
همتی افزود: در سال گذشته همچنین توفیق یافتیم 22 هزار فرصت شغلی جدید را در استان ایجاد کنیم که از این تعداد 14 هزار نفر برای اولین بار بیمه تامین اجتماعی دریافت کردند.
وی با اشاره به تاثیر حمایت دولت از واحدهای تولیدی در سال گذشته،گفت: در نتیجه این حمایت میزان صادرات استان که در هیچ سالی از 350 میلیون دلار عبور نمی کرد رکود زد و به 675 میلیون دلار رسید که نشان از شادابی و امید به آینده در بخش تولید و صادرات استان در دوره پسابرجام دارد.
استاندار قزوین افزود: در سال 95 همچنین موفق شدیم میزان سرمایه گذاری خارجی در استان را به رقم 401 میلیون دلار برسانیم.
وی با اشاره به هدف گذاری های صورت گرفته در حوزه های اقتصادی در سال جاری،گفت: تلاش برای حمایت از یک هزار واحد تولیدی و خدماتی،افزایش صادرات استان به یک میلیارد دلار و همچنین جذب یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی از جمله اهداف استان برای امسال هستند که با جدیت پیگیری خواهند شد.
استاندار قزوین ادامه داد:امیدواریم بسیاری از ظرفیت های غیر فعال یا نیمه تمام استان آنرا فعال کرده و گام های موثری در جهت اشتغال زایی و شکوفایی و رونق اقتصادی استان برداریم.
همتی در پایان از رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد درخصوص ماده 141 و وثایق بانکی،شیب تند بازپرداخت های بانک ها،کاهش نرخ سودهای بانکی و حمایت از واحدهای تولیدی که نقش بسیار مهمی در حمایت از واحدهای تولیدی و افزایش صادرات داشته دستور لازم را به بانک ها صادر کند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.