به گزارش ایرنا، مرتضی علیخانی روز شنبه در دیدار با مردم روستای رزجرد از توابع شهرستان قزوین با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش مرکزی بازنگری طرح هادی روستاهای آن است افزود: بازنگری طرح هادی 25 روستای این بخش حدود 13 سال به تعویق افتاده بود.
وی افزود: رشد جمعیتی بسیاری از روستاهای بخش مرکزی شهرستان قزوین و کمبود زمین خالی به ساخت و ساز غیرمجاز در آنها منجر می شد.
این مسئول یادآور شد:برای حل این مشکل با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سازمان نظام مهندسی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جلساتی برگزار شد تا هرچه سریعتر برای بازنگری این طرح ها اقدام شود.
علیخانی خاطر نشان کرد: سال گذشته طرح هادی 15 روستای استان بازنگری شد و امیدواریم امسال نیز طرح هادی 10 روستای باقی مانده مورد بازنگری قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به مدیریت پسماند در این بخش گفت:امروز با افتخار اعلام می کنیم که 100 درصد روستاهای این بخش به ماشین جمع آوری و سطل مکانیزه زباله مجهز شده و پسماند آنها به سایت محمدآباد منتقل می شود.
وی گفت: 22 روستای این بخش با مشکل اوقافی بودن اراضی مواجه هستند که امیدواریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و خود مردم برای حل این مشکل اقدام شود.
این مسئول افزود: اکثر روستاهای بخش مرکزی قزوین با مشکل کمبود آب مواجه هستند که البته می توان با صرفه جویی و مدیریت آب برای حل این مشکل اقدام کرد.
علیخانی با اشاره به مشکلات معادن در این بخش افزود: متاسفانه دستگاه های متولی برای صدور مجوز بهره برداری از معادن هیچ استعلامی از بخشداری ها و فرمانداری ها انجام نمی دهند که همین موضوع تبعات اجتماعی و نارضایتی روستائیان را بابت تخریب آسفالت و گرد و خاک حاصل از تردد خودروهای معادن به وجود آورده است.
بخشدار مرکزی شهرستان قزوین ادامه داد:امیدواریم حداقل با تخصیص درصدی از درآمد معادن برای ترمیم راه های روستایی و جلوگیری از ایجاد نارضایتی میان روستائیان اقدام شود.
وی با اشاره به درخواست های اهالی روستای رزجرد افزود: حل مشکل اوقافی بودن اراضی، احداث سالن ورزشی و تامین آب از جمله درخواست های اهالی روستای رزجرد است که باید با همکاری دستگاه ها برای حل آنها اقدام کرد.
بخشدار مرکزی قزوین افزود: در چهار سال اخیر با صرف 15 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی معابر و انجام طرح های فرهنگی و ورزشی در این روستا اقدام شد و نقشه برداری طرح هادی روستای رزجرد نیز به پایان رسید.
بخش مرکزی قزوین با 2 دهستان اقبال غربی و شرقی 64 روستا دارد.
روستای رزجرد از توابع این بخش در 21 کیلومتری شهرستان قزوین واقع شده است.
6101* 6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.