مدیر توزیع و امور بازرگانی موسسه عروج از آماده‌سازی مجموعه کتاب‌های «تفصیل‌الشریعه» اثر آیت الله فاضل لنکرانی در تقریر آموزه‌ها و کتاب «تحریرالوسیله» امام خمینی (ره) با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
سیدمحمد ابوطالبی، مدیر توزیع و امور بازرگانی موسسه عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در گفتگو با مهر گفت: کتاب «تفصیل الشریعه» در واقع تقریراتی است که مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی بر کتاب «تحریرالوسیله» اثر حضرت امام خمینی (ره) نوشته است.

وی افزود: این مجموعه 28 جلد دارد که 27 جلد آن، مطالب و مفاهیم اصلی هستند و جلد بیست و هشتم، کتاب راهنمای مجموعه است. این مجموعه از نظر مفهومی سنگین است و جزو کتب حوزوی به حساب می‌آید. معاونت فرهنگی وزارت اشاد همان‌طور که اشاره کرده از انتشار کتاب‌های ارزشمند حمایت می‌کند، از انتشار این کتاب حمایت خواهد کرد.

مدیر توزیع و امور بازرگانی موسسه عروج در ادامه گفت: بازبینی‌های نهایی و مفهومی کتاب‌های مجموعه با مشارکت مرکز فقهی جواد‌الائمه (ع) و دفتر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ‌(ره) در قم انجام می‌شود. کتاب‌های این مجموعه با جلد گالینگور منتشر می‌شوند و امیدواریم بتوانیم مجموعه را به نمایشگاه کتاب تهران رسانده و یک مراسم رونمایی برای آن در نمایشگاه برگزار کنیم.

وی همچنین درباره فعالیت‌های انتشاراتی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ‌(ره) در سال 90 گفت: امسال، تا به حال 43 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم که این رقم تا پایان سال به 53 عنوان خواهد رسید. 7 عنوان از این کتا‌ب‌ها به زبان‌های غیرفارسی و مربوط به بخش بین‌الملل بودند. در بخش کتاب‌های داخلی مجموعه‌ای درباره مفاهیم اخلاقی چاپ می‌شودکه موضوع‌بندی شده و مفاهیم آن ساده‌ شده هستند. این مجموعه برای عرصه فرهنگ عموم است. از این مجموعه در طول امسال 24 عنوان منتشر شد. به علاوه 5 عنوان مجموعه شعر در سال 90 توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شد.

ابوطالبی گفت: از مجموعه تاریخی «57 سال اسارت» هم مجلدات 8 و 9 و 10 منتشر شدند. به علاوه، در سال 90 انتشار کتاب «اقیلم خاطرات» شامل خاطرات فاطمه طباطبایی همسر حاج سیداحمد خمینی را داشتیم که به چاپ دوم رسید و تا پایان امسال به چاپ سوم می‌رسد. «روش پژوهش در تاریخ‌شناسی» و «امید اسلام» شامل زندگانی و آرای حاج سیدمصطفی خمینی هم از دیگر کتاب‌هایی بودند که سال 90 توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به چاپ رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.