ماکت مسجدی از چوب و خاتم با ابعاد2 در 5/3 متر و به ارتفاع 2 متر ساخته مرحوم حاج کاظم تمهیدی، توسط پسر وی، در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل تقدیم شد.

محمد تمهیدی فرزند حاج کاظم تمهیدی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در خصوص تاریخ و نحوه ساخت این اثر نفیس هنری گفت: این ماکت در سال 53 توسط پدرم طراحی و پس از برش صد تکه چوب در خراطی، با استفاده از سه ساعت سوئیسی اصل و ستون های خاتم به عرض 2، طول 5/3 و ارتفاع 2 متر ساخته شد.

وی اظهار داشت: ابوی بنده در بازار روسری فروشی فعالیت داشت، اما بخاطر تبحر هنری و ارادت خاص به مکتب اهل بیت، عشق و علاقه خود را در قالب آثار هنری به این مکتب نشان می داد. پیش از ساخت این مسجد، تابلونوشته ای از چوب طراحی کرده و به حرم حضرت رسول الله هدیه کرده بود که سالهای سال بر دیوار این حرم آویخته شده بود. این تابلو نوشته کنده کاری عبارت " محمد رسول الله " بر روی پارچه مخملی سبزرنگ بود.

تمهیدی همچنین گفت: با توجه به عشق و علاقه پدرم به قرآن، ایشان ضبط صوتی در داخل این ماکت قرار داده بود که همیشه از داخل آن صدای قرآن پخش می کرد و همزمان با آن چراغ های دخل مسجد نورافشانی می کردند.

وی اظهار داشت: پیش از اینکه پدرم در هفت خرداد 87 داروانی را وداع گوید، به من وصیت کرده بود این اثر هنری را به آستان مقدس امام خمینی اهدا شود .

گفتنی است، این اثر نفیس هنری پس از راه اندازی موزه امام خمینی در آینده نزدیک،در معرض عموم قرار خواهد گرفت ..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.