دکتر محمد هادی ایمانیه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 726 هزار نفر از میانسالان فارس را بانوان و 724 هزار نفر را مردان تشکیل می دهند، این تعداد حدود 42 درصد از جمعیت استان فارس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : آنچه به عنوان بحران میانسالی از آن یاد می شود، تغییرات عاطفی هویت و اعتماد به نفس است که می تواند در اوایل میانسالی رخ دهد ،این تغییرات اگر کنترل نشود و با نظر کارشناسان و مشاوران مدیریت نشود می تواند به سلامت افراد صدمه بزند .
ایمانیه با بیان اینکه بیش از 70 مرکز جامع سلامت دراستان فارس فعال است و خدمات مشاوره و روانشناسی در این مراکز ارائه می شود گفت: با راه اندازی مراکز جامع سلامت در استان و پوشش بالا و ایجاد دسترسی برای همه مردم، امکان ارایه خدمات رایگان به میانسالان فراهم شده است.
وی ادامه داد : این خدمات شامل مراقبت های لازم و تست های خطرسنجی است تا مشخص شود این افراد در زمینه بیماری ها به ویژه قلبی عروقی در چه سطحی از خطر هستند؛ زیرا سکته های قلبی و مغزی در این گروه شایع تر از سایر گروه ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: میانسالی در عین حال با تغییر رفتارهای ناگهانی همراه است و برای بسیاری از زنان و مردان 35 تا 55 ساله رخ می‌دهد. پرداختن به امور معنوی و تقویت دینداری نیز می تواند به کنترل آسیب های ناشی از میانسالی کمک کند .
وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی نیز سلامت میانسالان را تهدید می کند گفت : روند تلفات و مرگ و میر ها در تصادفات ترافیکی در استان فارس کاهشی است و این موضوع جای امیدواری دارد اما همچنان آمارهای مرگ و میر در تصادفات ترافیکی و جاده ای استان فارس که شمار زیادی از آنان را میانسالان تشکیل می دهد بالا است .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.