آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران از دیرباز عضو رسمی جامعه علمی جهان است و حق بر این بود که اجازه استفاده از انرژی هسته ای را به این کشور می دادند چرا که جمهوری اسلامی خواستار بهره گیری از آن در عرصه های درمان و کشاورزی بود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از انرژی هسته ای در راه آدم کشی مخالف است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجودی که آن همه اجلاس 5+1 برگزار و توافقی نیز در رابطه با مساله انرژی هسته ای انجام شد اما با توجه به تحولات سیاسی بوجود آمده در آمریکا این کشور به طور کل مسائل اخلاقی را نادیده گرفته و زیربار برجام نرفتند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: علاوه بر نادیده گرفتن مسائل اخلاقی تلاش کردند بر تحریم های قبلی علیه جمهوری اسلامی نیز بیفزایند.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: نقش مردم ما در این قضیه خواستن حقوق مسلم ملی شان است زیرا دانش هسته ای ایران تقلیدی نبوده و بومی است و حق خودمان می دانیم تا از این دانش بومی دفاع کنیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ایران از قبل عضو جامعه علمی جهان بوده حق مسلم ماست تا از انرژی هسته ای بهره مند باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: مردم اگر این مطالبه را داشته باشند قدرتی نیست تا در برابر قدرت آنان قد علم کند.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: نتیجه ورود قوی مردم برای احقاق حقشان برد بیشتر منطق مسئولان و بسته شدن دهان یاوه گویان جهانی است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.