مرتضی ذوالفقاری به اتفاق سه نفر از مسئولان و کارشناسان دامپزشکی استان روز یکشنبه به نمایندگی از سوی مدیرکل و کارکنان این اداره کل با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان این مرکز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید، اظهار داشت: همکاری خوب ایرنا با مسئولان و کارشناسان دامپزشکی استان در جهت اعتلای فرهنگ سلامت و امنیت غذایی نقش مهمی در آگاه سازی عمومی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام داشته است.

وی افزود:  خبرنگاران این رسانه با ارتباط شایسته با مردم و مسئولان و قلم زیبا و شیوای خود همواره یار و یاور دستگاه‌های مختلف بویژه دامپزشکی بوده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در ۲ سال اخیر طرح‌های بزرگی مانند آزمایشگاه تخصصی آبزیان شرق کشور با پیشرفت ۹۰ درصدی و آزمایشگاه مرکزی استان با بیش از یک میلیارد تومان هزینه در سیستان و بلوچستان را تاسیس راه اندازی کرده که بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی بیان کرد: در گذشته نمونه‌های آزمایشی برای انجام آزمایش‌های لازم به کرمان ارسال می شد اما با راه اندازی این آزمایشگاه و آزمایشگاه‌های مجهز دیگر نه تنها نمونه‌ها به استان‌های همجوار ارسال نمی شود بلکه شاهد ورود نمونه از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان هستیم که این امر باعث مطرح شدن استان در سطح کشور خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: علاوه بر فعالیت ادارات دامپزشکی در شهرستان‌های قدیمی و با سابقه استان، در برخی شهرستان‌های تازه تاسیس ادارات دامپزشکی افتتاح شده است.

وی با تبریک عید سعید قربان گفت: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید سعید قربان را با ساماندهی و راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسی، متشکل از ۲۵ دکتر دامپزشک، ۷۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۳ ناظر شرعی در قالب ۳۵ اکیپ سیار و ۲۸ اکیپ ثابت در سراسر استان از ساعت هشت صبح تا ۱۴ به مرحله اجرا گذاشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: امروز و فردا خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود و کشتارگاه‌ها آمادگی کامل برای ذبح بهداشتی دام را دارند.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیته سلامت اقدام شایسته‌ای بود که در سالجاری انجام و با تدابیر اندیشیده شده هم اینک در میدان دام بهنام، ابتدای جاده چشمه زیارت زاهدان و جاده کلاته دام‌ها تحت نظر دامپزشکی کنترل و خرید و فروش می شوند.

ذوالفقاری گفت: افرادی که نقش مستقیم در نگهداری و کشتار دام دارند باید از وسایل حفاظتی از جمله دستکش، چکمه، پیراهن آستین بلند و روپوش استفاده کنند و گوشت به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود.

وی افزود: این استان قابلیت های فراوانی در زمینه های مختلف دارد و در بحث مسائل بهداشتی اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و روحیه خوبی در بین دانش آموختگان دامپزشکی ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش همکاران در زمینه مبارزه با بیماری‌ها دام و طیور و آبزیان بسیار موفق بوده بطوریکه با تلاش دامپزشکی استان لکه سفید میگو در چابهار ریشه کن شده و خوشبختانه امسال هیچ نشانی از آن در استخرهای پرورشی جنوب استان وجود نداشت.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.