به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز شنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان در سالن غدیر افزود: در برنامه های ورزش همگانی به بانوان به عنوان رکن مهم جامعه و سالمندان در این زمینه توجه شود.
وی بیان کرد : همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تمام ظرفیت های ورزش خود را با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار عموم جامعه قرار دهند.
وی تصریح کرد : در حوزه های مختلف، ورزش همگانی را با هدف ارتقای سلامت ترویج دهیم و تا بواسطه آن بیماری ها و مرگ و میر ناشی از بی تحرکی در استان کاهش یابد.
وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید مشارکت مردم در حوزه ورزش همگانی مضاعف شده است، اضافه کرد: اهتمام ویژه ای در جهت تحقق این برنامه ها در دولت صورت گرفته است.
به گفته چاوشی نقدهای سازنده در جهت هدفمند کردن و پیشبرد برنامه های ورزشی در استان لازم است.
چاوشی خاطرنشان کرد : جامعه نیازمند نشاط، آرامش و وفاق اجتماعی است که توسعه ورزش همگانی به این مهم کمک می کند.
استاندار سمنان ادامه داد : برنامه ریزی در جهت اجرای برنامه های همگانی نیاز به زمان و مناسبت خاصی ندارد بلکه باید از فرصت های مناسب که هر روز پیش روی ماست به نحو احسن برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه استفاده شود.
وی اظهار داشت : احیای هویت فرهنگی و تاریخی استان با توجه به سابقه دیرینه استان در تکریم زائران امام هشتم (ع) و شهرت استان به دارالمرحمه باید در دستور کار قرار گیرد و در دهه ولایت که بین 2 عید قربان تا غدیر واقع شده است اداره کل ورزش و جوانان با کمک مردم و ورزشکاران برنامه های مفرحی را برای مردم تدارک ببیند.
استاندار سمنان یادآور شد : آن بخشی از ورزش که باید مجموعه استانداری با قدرت و قوت به کمک آن بیاید ورزش همگانی است چرا که مربوط به سلامت، نشاط و انسجام کل جامعه است.
رییس هیات ورزش های همگانی سمنان گفت : در سال جاری پنج هزار برنامه برای ورزش های همگانی استان برنامه ریزی شده که تاکنون یک هزار برنامه اجرا شده است.
سید محمدرضا هاشمی افزود : برنامه ها در مناسبت های مختلف و به طور مستمر در طول سال اجرا می شود و بیش از 500 برنامه در ماه مبارک رمضان در روستاها برگزار شده است.
به گفته هاشمی اکنون ورزش همگانی در دورترین نقاط شهرهای استان فعال بوده و 400 برنامه در سال گذشته در ارتباط با ورزش‌های همگانی و 150 همایش پیاده روی خانوادگی در سمنان برگزار شد.
وی جایگاه ورزش همگانی استان را در سال‌ های اخیر مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد : در سال 95 سمنان به صورت مشترک رتبه سوم کشوری را با به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به این که سلامتی و شادابی مردم استان از دغدغه‌های اساسی مسوولان است، افزود: تمام تلاش هیات ورزش های همگانی استان در راستای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است.
رییس هیات ورزش های همگانی سمنان یادآور شد: تمام باشگاههای ورزشی بانوان که در استان زیرمجموعه آمادگی جسمانی بوده و ورزش‌های ایروبیک، پیلاتس و کل ورزش کارمندان دولت زیر مجموعه یک کمیته ورزش‌های همگانی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 400 هزار شرکت‌کننده در ورزش همگانی و دست کم 30 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
6026/س- خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.