به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: در سال 92 میزان قاچاق کالا و ارز کشور 25 میلیارد دلار برآورد شده بود، اما در دولت تدبیر و امید این میزان به 12.5 میلیارد دلار تقلیل یافت.
وی با اشاره به اینکه دولت دکتر روحانی که توانست قاچاق کالا و ارز را طی چهارسال به نصف کاهش دهد، می تواند آن را به صفر نیز برساند، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با استفاده از برنامه های راهبردی توانست قاچاق کالا و ارز را به نصف برساند در زمان حاضر نیز با همدلی و کمک همه دستگاه های اجرایی و مردم می شود این مقدار به صفر رساند تا درکشور جمهوری اسلامی ایران دیگر قاچاق کالا و ارز وجود نداشته باشد.
وی اضافه کرد: قاچاق کالا و ارز نامناسب ترین و ظالمانه ترین راه برای از بین بردن اقتصاد کشورهاست، زیرا قاچاق کالا به اقتصاد و تولید کشور ضربه می زند و به نوعی از پیشرفت تولید جلوگیری می کند و به تولیدکنندگان داخلی لطمه وارد می کند.
استاندار سمنان تاکید کرد: در سال 96 باید راهکارهای جدید برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شود، زیرا راهکارهای گذشته مخاطبان محدودی دارد و باید تمام مسوولان اجرایی به دنبال راهکارهای نوین و ایده های تازه در این راه باشند.
خباز با بیان این که افرادی که با قاچاق کالا مبارزه می کنند عدالت اجتماعی را در جامعه توسعه می دهند، افزود: افرادی که در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدم برمی دارند به طور یقین شیعه واقعی و پیرو راه امام علی (ع) برای گسترش عدالت در جامعه هستند.
وی، استفاده از هنرمندان هر شهرستان برای ترویج فرهنگ مبارزه با کالای قاچاق را یکی از راه های موثر عنوان کرد و افزود: هنرمندان حوزه تئاتر و سینما می توانند با ساخت اثرهای نمایشی برای مردم در این زمینه اطلاع رسانی کنند و مضرات آن را به درستی برای مردم تبیین کنند.
استاندار سمنان، یکی دیگر از راهکارهای موثر را استفاده از ظرفیت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش در این زمینه باید پیش قدم شود تا برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه فرهنگسازی در این زمینه صورت گیرد تا کودکان و نوجوانان فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا را به خانواده های خود منتقل کنند.
به گزارش ایرنا، در طرحی برای مقابله با محموله های قاچاق و شناسایی هر چه بیشتر کالاها، تاکنون حدود سه هزار و 835 واحد های تولیدی و مراکز نگهداری و انبارها در سامانه شناسنامه‌دار کردن انبارهای استان سمنان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 22 مورد از بخش معدن، 22 مورد از بخش مزرعه، 29 مورد از مراکز ارائه خدمات، 151 واحد تولیدی، 239 مورد انبار و مراکز نگهداری و سه هزار و 372 مورد نیز عمده فروشی، خرده فروشی و اصناف بوده است.
این نشست با حضور محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرماندارهای شهرستان های استان و جمعی از مدیران کل سمنان برگزار شد و فرمانداران برنامه های خود را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96 بیان کردند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.