سید محسن طباطباییان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با این میزان اعتبار، ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان حدنگاری و سنددار می‌شود. 
وی افزود: با اجرای این طرح و تهیه نقشه کاداستر، مالکیت‌های دولتی و شخصی زمین‌ها، نوع الگوی کشت و نوع محصول مشخص می‌شود.
طباطبائیان با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح حدنگاری کشاورزی، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و کشاورزان با همکاری تیمهای جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی، می‌توانند برای زمین‌های خود سند مالکیت دریافت کنند.
وی با اشاره به روند اجرای عملیات حدنگاری گفت: در این طرح ابتدا گفته‌های فرد طبق اسناد موجود تطبیق داده‌شده و تعیین زمین و تشخیص آن با کمک کشاورزان، میراب‌ها، مالکان، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، فرم اطلاعات توصیفی و مکانی تکمیل و کار تهیه کروکی و نقشه‌برداری انجام می‌شود.
طباطبائیان اضافه کرد: اطلاعات جمع‌آوری‌شده در کارگروه مشترک بین ادارات ثبت‌اسناد، امور اراضی و منابع طبیعی مطرح‌شده و بعد از تائید سازمان نقشه‌برداری، در سامانه جامع کاداستر سازمان ثبت و بعد از ارائه اسناد حقوقی و مالکیتی بهره‌برداران و بر اساس قوانین جاری سازمان، منجر به صدور سند برای متقاضیان می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان از طرح حدنگاری بهره مند می شوند، گفت: اجرای طرح کاداستر هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بهره‌برداران و کشاورزان نخواهد داشت.
بیش از سه هزار هکتار باغ میوه و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و حدود ۱۰ هزار بهره بردار در زمینه زراعت، باغداری، کشاورزی و دامپروری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.