محمود نوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه بیشترین محصول کشمش استان زنجان به ترتیب در شهرستان های ابهر و خرمدره تولید و روانه بازار می شود.
به گفته وی، 40 درصد مابقی مطالبه یارانه محصول کشمش طی روزهای آینده به محض تخصیص به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
مدیرکل تعاون روستایی استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال بدلیل اینکه بازار کشمش با چالش روبرو بود و زمانیکه بازار کالاهایی که با چالش مواجه شود، سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از کشاورزان وارد عمل می شود.
نوری اظهار کرد: هشت هزار و 70 نفر از تاکداران استان زنجان در سامانه تعاون روستایی این استان اطلاعات مورد نیاز خود را ثبت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد کشاورز با سطح هفت هزار و 200 هکتار 21 هزار و 800 تن محصول کشمش تولید می کنند همه این مشخصات کشاورزان در سامانه ثبت شده است.
مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه پرداخت یارانه کشمش برابر ابلاغ های انجام شده باید با موضوع مساحت باغ های تاکدارن است.
نوری یادآورشد: تاکنون مساحت 70 درصد از اراضی تاکداران استان زنجان ثبت شده و 30 درصد مابقی آن نیز طی یک ماه آینده در سامانه این سازمان به ثبت خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال 165 هزار تن انگور از تاکستان های استان زنجان برداشت و روانه بازارمصرف می شود .
میزان تولید انگور استان سال گذشته 220 هزارتن بود که امسال به دلیل سرمازدگی حدود 55 هزارتن کاهش دارد.
میزان تولید انگور در هر هکتار از باغات استان زنجان 11 تن درهر هکتار است.
50 درصد تولیدات انگور این استان به صورت تازه خوری و 50 درصد نیز به صورت فرآوری و کشمش به بازار استان های همجوار زنجان و ترکیه صادرمی شود.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.