مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 مورد اهدای عضو در استان داشته‌ایم.


شهریار امام‌وردی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، در رابطه با اهدای عضو، افزود: در حال حاضر 26 هزار نفر در کشور، نیازمند اهدای عضو هستند و در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست افراد نیازمند به اهدای عضو اضافه می‌شود.


وی افزود: استان زنجان از ابتدای سال تاکنون 9 مورد اهدای عضو داشته است که آخرین اهدای عضو متعلق به دختر سیزده ساله تبریزی بوده است به دلیل سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده که اعضای این نوجوان شامل کبد، کلیه‌ها و نسوج اهدا شده است.


امام‌وردی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در هر 2 ساعت یک نفر از بیمارانی که نیازمند اهدای عضو هستند، فوت می‌کند و در بین هر 12 نفری که در لیست افراد نیازمند اهدای عضو قرار می‌گیرند، یک نفر از آنان می‌تواند یک عضو حیاتی را دریافت کند.


این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره 3432 و یا شماره‌گیری #3 *3432* است و یا به سایت اهدای عضو به نشانی https://ehda.center مراجعه  کرده و کارت اهدای عضو دریافت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.