به گزارش خبرنگار ایرنا ' سعود بن احمد البروانی ' روز یکشنبه در سفر به شوش از موزه و قلعه ، کاخ آپادانا و محوطه باستانی شوش که به ثبت جهانی رسیده دیدن کرد و به زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) رفت.
دیدار از برخی کارخانه های صنعتی منطقه به منظور آشنایی با ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهرستان شوش دیگر برنامه سفر یک روزه سفیر کشور عمان به شوش بود.
جمعی از سرمایه گذاران استان خوزستان ، سفیر کشور عمان را در این سفر یک روزه همراهی کردند.
عدنان غزی سرپرست فرمانداری شوش این سفر را فرصتی برای گسترش مبادلات تجاری ، اقتصادی ، صنعتی و گردشگری بین شهرستان شوش و کشور عمان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های مختلف شهرستان شوش در بخش کشاورزی ، صنعت و نیز آثار باستانی منحصربفرد ، امکان برقراری مبادلات تجاری ، فرهنگی و صنعتی بین این شهرستان و کشور عمان وجود دارد.
وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تجار و نیز اتاق بازرگانی خواست تا زمینه برقراری مبادلات مختلف تجاری و صنعتی را بین این شهرستان و کشور عمان فراهم کنند.
سعود بن احمد البروانی سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری در کشور عمان در اهواز شرکت کرد.
شهرستان شوش در تولید محصول گندم در کشور رتبه نخست را دارد ، همچنین با تولید حدود 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است.
کارخانه های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کارخانه قند ، کارخانه کاغذ پارس ، کارخانه حریر خوزستان و نیز شرکت پگاه خوزستان ظرفیت های بخش صنعتی شهرستان شوش می باشند که تولیدات آنها استاندارد لازم برای صادرات به ویژه به کشورهای همسایه را دارند.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.