محمد محمدزاده قانعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این گل ها را عمدتا باغچه ای دانست و افزود: 90 درصد گل مصرفی شیروان توسط شهرداری تولید می شود که شامل 2 میلیون گل بنفشه، همیشه بهار، میمونی و غیره است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری برای کاشت و تولید گلهای باغچه ای 10 میلیارد ریال هزینه کرده است، گفت: شهرداری شیروان می تواند در صورت درخواست شهرهای همجوار، بخشی از گل مورد نیاز آنها را نیز تامین کند.
محمدزاده افزود: همچنین امسال و در آستانه نوروز، 2 هزار و 500 اصله درخت میوه شامل عناب، سنجد، انجیل، زرشک، آلو، آلبالو، گوجه، توت و شاه توت در سطح 3 هکتار از بوستانهای شهر و نیز شیرکوه شیروان کاشته شده است.
عضو شورای شهر شیروان گفت: هر 400 اصله نهال برای یک هکتار استفاده می شود که برای تولید و کاشت آن 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
گستره شهر شیروان هزار و 200 هکتار است که با دارا بودن 10 بوستان شهری، هم اکنون فضای سبز عمومی این شهر 140 هکتار شامل بوستان ها، فضاسازی میادین و... است.
این شهرستان در مسیر گذر مسافران استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده و سالانه افزون بر 27 میلیون مسافر و زائر از این شهرستان گذر می کنند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.