به گزارش ایرنا مهدی هاشمی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری افزود: همچنین سه هزار و 198 رشته انشعاب نیز طی هشت ماهه ابتدای سال در سطح شهرهای استان به طور کاملا رایگان استانداردسازی و بازسازی شد.
وی گفت: شرکت آب فاضلاب شهری کمتر از چهار درصد کل برداشت آب از منابع زیرزمینی برای مصارف آب شرب و بهداشتی ساکنان شهرهای استان را دارد.
وی بیان کرد: طول شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرهای استان بالغ بر 2 هزار و 700 کیلومتر و 190 هزار واحد انشعاب آب است.
وی با بیان اینکه دوره عمر مفید شبکه های توزیع آب شهری با توجه به جمیع جوانب فنی 25 تا 30 سال است، عنوان کرد: عموما می بایست نسبت به تعویض شبکه ها به صورت برنامه ای اقدام شود.
به گزارش ایرنا هاشمی مقدم اظهار کرد: چون هزینه اصلاح و بازسازی هر کیلومتر شبکه توزیع آب بطور متوسط بالغ بر 80 میلیون تومان است و حدود 25 درصد طول شبکه های آب شهری از قدمت بالای میزان ذکر شده فوق برخوردار است.
وی یادآور شد: به دلیل اختلاف زیاد بین قیمت تمام شده و قیمت فروش آب و زیان بالغ بر 600 تومان به ازای هر متر مکعب آب و محدودیت منابع مالی دولتی امکان اصلاح و بازسازی ادواری شبکه های آب با محدودیت مواجه است.
وی افزود: حدود 600 کیلومتر از شبکه های توزیع آب شرب دارای قدمت بالای 25 سال (دوره طرح) هستند که طی سال 95 به میزان 23 هزار و 156 کیلومتر شبکه فرسوده اصلاح شد.

** 71 درصد مشترکان آب زیر الگو مصرف می کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خرسان جنوبی افزود: 71 درصد مشترکان آب شهری استان به ویژه در کاربری های مسکونی نسبت به رعایت الگوی مصرف زیر 20 متر مکعب در سطح شهرهای استان اقدام می کنند.
هاشمی مقدم به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش میزان آب بدون درآمد استان و کاهش مولفه های آن اقداماتی برای کاهش میزان خطای اندازه گیری و کاهش میزان هدر رفت واقعی و ظاهری صورت گرفت.
وی نصب شیرآلات به منظور هدررفت آب در مواقع اتفاقات قطعی به موقع آب، نشت یابی، رفع اتفاقات به منظور جلوگیری از نشت های پنهان شبکه آب، تعویض کنتور، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تبدیل آنها به مجاز، اصلاح شبکه آب، اصلاح و نوسازی و استانداردسازی انشعابات و دبی سنجی منابع تامین را از جمله این اقدامات برشمرد.
وی ادامه داد: در این زمینه 51 دستگاه شیرآلات پروانه ای، دروازه ای، یکطرفه، هوا در شهرهای استان خرید و نصب شد.
وی بیان کرد: نشت یابی فعال در شبکه اصلی و انشعابات آب شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و سرایان با اولویت یک و پیمایش و نشت یابی حدود 208 کیلومتر شبکه اصلی آب در استان و شناسایی 11 نقطه نشت از دیگر اقدامات است.
وی اضافه کرد: امسال 15 هزار و 820 فقره انشعاب آب در استان پیمایش و نشت یابی و 765 انشعاب دارای نشت نیز شناسایی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.