به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در کارخانه کویر تایر بیرجند برگزار شد افزود: در این استان نمی توان به سازمان برنامه و بودجه و دولت بسنده کنیم و لازم است بخش خصوصی در بخش های مختلف برای کمک به توسعه فعال شود.
وی گفت: ساخت مسکن برای محرومان و مددجویان کمیته امداد در استان نویدبخش کار بسیار بزرگی خواهد بود و جمعیت بسیار زیادی زیر پوشش کمیته امداد است که مسکن نویدبخش کار بسیار بزرگی خواهد بود.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: قراردادی که سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت منزل مسکونی محرومان در این استان منعقد کرده، ارزشمند است.
وی با اشاره به وسعت استان خراسان جنوبی به ویژه حوزه های انتخابیه اش گفت: تراکم جمعیت در این چهار شهرستان به نسبت کل کشور خیلی پایین است طوری که به ازای هر یک کیلومتر چهار نفر جمعیت داریم.
امیرحسنخانی با تاکید بر اینکه نگاه به خراسان جنوبی باید نگاه امنیتی باشد ادامه داد: گاهی برخی مطالب را در مرزها داشتیم و واقعا مشکل داریم.
وی بیان کرد: بسیاری از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که اگر مستمری این نهاد را دریافت نکنند به نان شب محتاج می شوند و این مسئله بسیار ناراحت کننده است.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود آزادراه در استان گفت: دوبانده شدن محور بجستان فردوس از 15 سال پیش در بودجه قرار گرفته ولی هنوز به اتمام نرسیده به طوری که گلوگاه تصادفات شده است.
وی ادامه داد: محورهای دیهوک - فردوس، طبس - یزد و بشرویه نیز همین مشکل را دارد.
امیرحسنخانی با اشاره به محرومیت روستاها در حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران تحت تاثیر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی قرار دارد که باید مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه سرایان بیشترین نرخ بیکاری را در استان دارد گفت: اگر کمک فنی اعتباری برای ایجاد صنعت بزرگ در هر شهرستانی اختصاص یابد مسئله بیکاری جمع می شود.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردوس هم بیشترین نرخ مهاجرت را دارد که قابل قبول نیست و نشان می دهد یک جای کار اشکال دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونان و مدیران ارشد این سازمان شامگاه گذشته (دوشنبه) وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
محمدباقر نوبخت در سفر دو روزه به استان، ضمن بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته، دیدار با فعالان حوزه اقتصادی و بررسی مسائل و مشکلات، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور پیدا می کند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.