به گزارش ایرنا عباس رکنی روز یکشنبه در دیدار مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی درباره معوقات چند ماهه کارگران برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: در قالب کمیسیون های کار و کارگری برای کارخانه های کاشی نیلوفر و سیمان باقران که با مشکل عدم پرداخت دستمزد کارگران مواجه اند پیگیری های زیادی صورت گرفت.
وی افزود: براساس آخرین جلسه ای که با فرماندار درمیان برگزار شد جدول زمان بندی دریافت شد که تا پایان سال معوقات کارگران به طور کامل تسویه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در خصوص معوقات کاشی نیلوفر نیز در حال پیگیری هستیم که تاکنون چندین بار علی الحساب پرداخت شده اما با توجه به مشکلات کنونی در زمینه پرداخت دستمزد با مشکل برخورد کرده اند.
وی گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان نسبت به پارسال تغییر یا افزایش نداشته است اما این موضوع ناشی از نبود یا کمبود مشکلات نیست.
رکنی صیانت از نیروی کار موجود در استان را از جمله اولویت های اداره تعاون و دستگاه های مربوط عنوان کرد و گفت: فراموش نکنیم برخی تغییرات کارگری در واحدهای تولیدی به شکل طبیعی مربوط به پروسه تغییر و تحولات در حوزه صنعت است که این موضوع باید مدنظر مدیران واحدها و کارآفرینان قرار گیرد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 449 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 103 میلیارد تومان در بانک های عامل استان به مرحله انعقاد قرارداد رسید.
وی گفت: بهمن ماه پارسال 133 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به استان ابلاغ شد که تاکنون 6 هزار و 324 طرح در قالب یکهزار و 923 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت 2 هزار و 30 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 650 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی و تاکنون 76 میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی اشتغال پیش بینی شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 20 درصد این میزان محقق شده است.
وی بیان کرد: هر هفته با حضور استاندار خراسان جنوبی کارگروه مشترک اشتغال و هماهنگی بانک های استان با هدف تعیین تکلیف و تسریع در پرداخت تسهیلات طرح ها برگزار می شود.
رکنی در ادامه سخنانش به فعالیت شرکت های تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل و اولویت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر تنظیم روابط کار و اشتغال، موضوع شرکت های تعاونی است که 10 درصد اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و 53 تعاونی با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومان و اشتغال 10 هزار نفر در بخش های مختلف در استان فعالیت می کنند که در مجموع 447 هزار و 98 نفر عضو این تعاونی ها هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 51 درصد شرکت های تعاونی در بخش خدمات، 30 درصد در بخش صنعت و 17 درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.
وی ترویج فرهنگ تعاون و آموزش را جزو نخستین راهبردهای تعاونی ها دانست و افزود: به طور میانگین سالانه چهار هزار نفر ساعت آموزش به مدیران بخش های تعاونی استان ارایه می شود.
هفته تعاون از دیروز (دهم شهریور) آغاز شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.