رای‌گیری مجازی کمیته ملی حزب دموکرات از صبح روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح آغاز و هریس بدون رقیب و مخالفت به آرای لازم برای این امر دست یافت.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کامالا هریس در یک رای گیری مجازی حزب دموکرات به آستانه لازم برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری دست یافت تا یک قدم دیگر به رسمی شدن کاندیداتوری و رقابت با دونالد ترامپ نزدیک‌تر شود.

کامالا هریس تنها کمتر از دو هفته از زمانی که اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود توانسته به میزان حمایت کافی درون حزبی برای این امر دست یابد. بعد از حمایت جو بایدن و دیگر چهره‌های برجسته حزب دموکرات کمپین او با قدرت پیش رفته و هیچ سیاستمداری در حزب دموکرات هم این نامزدی را به چالش نکشیده است.

رای‌گیری مجازی کمیته ملی حزب دموکرات از صبح روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح آغاز و هریس بدون رقیب و مخالفت به آرای لازم برای این امر دست یافت.

در حالی که مدتی طول کشید تا برخی از دموکرات‌های برجسته (به ویژه باراک و میشل اوباما) به صورت علنی از هریس حمایت کنند اما به تدریج همه در این حزب پشت معاون جو بایدن در آمدند تا او با حمایت کامل دموکرات‌ها آماده رقابت با دونالد ترامپ شود.

قرار است روز ۱۸ اوت کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو برگزار شود و آنجا نامزدی هریس به صورت قطعی رسمیت خواهد یافت. او هنوز نامی از معاون خود در این رقابت نبرده و رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌های متفاوتی در خصوص این جایگاه کرده‌اند.

از کسانی چون جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا که با وجود مخالفت‌های جناح مترقی حزب دموکرات یکی از گزینه‌های اصلی بسیار به عنوان معاون احتمالی کامالا هریس در کمپین انتخاباتی یاد می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.