به گزارش ایرنا، قدرت الله شاهین زاده روز سه شنبه در بازدید از دفتر ایرنا بندر گناوه افزود: 34 واحد تولیدی در این شهرستان تحت پوشش اداره استاندارد قرار دارند که عمده آنان مصالح فروشی ها هستند.
وی یادآورشد: نظارت بیشتر بر کالاهای ملوانی در زمینه کیفیت استاندارد با همکاری گمرک، استانداردسازی شهرک های بازی و آسانسورهای اماکن عمومی، برپایی جشنواره دانش آموزی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان های مربوطه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مسئولان و کارکنان ادارات، تکمیل ساختمان اداره و صدور پروانه استاندارد برای تمامی واحدهای تولیدی از عمده برنامه های امسال است.
شاهین زاده ادامه داد: تعداد آزمایشگاههای خصوصی همکار فعال در این شهرستان 18 واحد هستند که با حدود 100 میلیارد ریال سرمایه گذای 90 درصد کالاهای وارداتی در آنان آزمون می شوند.
رئیس اداره استاندارد گناوه اضافه کرد: تعداد 80 نفر در مجموعه آزمایشگاههای همکار و شرکت های بازرسی در این شهرستان مشغول بکار هستند.
وی گفت: این اداره در زمینه تدوین و ترویج استاندارد 440 فقره پیشنهاد از طریق سامانه به بوشهر در زمینه های مختلف نظیر موادغذایی، شیمایی، فلزات و منسوجات ارایه که کارشناسان مربوطه پس از بررسی درصورت قابلیت داشتن به سازمان مرکزی ارسال می کند.
وی یادآورشد: از مجموع تدوین استانداردهای پیشنهاد داده شده تاکنون 2 مورد آن در سازمان مرکزی پذیرش شده است.
شاهین زاده عملکرد سال گذشته این اداره را تشریح و گفت:صدور 2500 مجوز به گمرک در زمینه کالاهای تجاری و ملوانی وارداتی ، تمدید 17 پروانه استاندارد ، 113 بازرسی فنی و 29 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ، دو هزار 315 بازدید از مغازه ها، 108 مورد بازرسی و سنجش از ترازوهای واحدهای صنفی ، 21 بازدید از شهرک های بازی و 4 مورد ایستگاه سی ان جی از عمده آنان است.
وی گفت: در سال گذشته تعداد 12 آسانسور در مسکن مهر و 2 شهرک بازی توسط این اداره مهروموم شدند.
رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: این اداره در طول سال برنامه های مختلفی را جهت ترویج فرهنگ و معرفی استاندارد در سطح این شهرستان اجرا می کند که توزیع بسته های آموزشی در مدارس و ایام نوروز، 772 نفر ساعت دوره آموزشی، نشست های متعدد با مجموعه تحت پوشش واحدهای تولیدی و آزمایشگاههای همکار و ارایه عملکرد به خبرنگاران بخشی از آنان است.
وی یادآورشد: کسب مقام دبیر نمونه تدوین ، کارشناس نمونه ، برتر در تکریم ارباب رجوع و پیام گزاران سلامت در استان بوشهر از افتخارات این اداره در سال گذشته است.
شاهین زاده با قدردانی از همکاری و تعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناوه با این اداره در انعکاس عملکرد و برنامه ها افزود: رمز موفقیت هر سازمانی ارتباط هرچه بیشتر مسئولان آن با مردم و اصحاب رسانه از جمله ایرنا است.
در این نشست نعمت اله بهروزی مسئول ایرنا دفتر گناوه با تقدیر از حضور رئیس اداره استاندارد، گزارشی از تاریخجه، عملکرد و سیاست های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ارایه کرد.
بندر گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.