عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از تهدیدهای جدی ما ترافیک است که در زمان بحران تشدید می‌شود و با چنین وضعی نمی‌توان به تخلیه اضطراری یا خروج آسان و ایمن مردم از نقطه خطر امیدوار بود.

به گزارش ایلنا از کرج، فرج‌اله ایلیات عضو شورای شهر کرج در حاشیه برگزاری نشست بررسی میزان خطرپذیری و آسیب‌پذیری کرج در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی اظهار داشت: امروز انتظار مردم از مسئولان اقدام و عمل است و هر لحظه خطر وقوع زمین لرزه وجود دارد. در هنگام زلزله تنها اقدامات صورت گرفته کارآیی خود را نشان می‌دهد در غیر این صورت صحبت از آنچه خواهد شد یا در دست اقدام است، دردی از مردم دوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تخریب ساختمان های تازه ساخت در زلزله کرمانشاه بسیار عجیب بود و باید زنگ خطری برای همه باشد، گفت: به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران بنگرید، همه امکانات تهران و شهرهای اقماری به مدت یک هفته برای آواربرداری بسیج شدند در حالی که تنها یک بخش بسیار اندک از تهران دچار بحران شده بود حال اگر تهران و البرز بلرزد و هزاران پلاسکو آوار شو شاهد وقوع چه خطراتی خواهیم بود؟ اینکه برخی ساختمان های تازه ساخت به ویژه مراکز دولتی و بیمارستانها در زمان بحران بحران‌ساز شوند به راستی مصداق قوز بالای قوز است.   این مسئول شهری از توسعه شریان های ارتباطی به عنوان ضرورتی مهم در مسیر مدیریت بحران یاد کرد و بیان داشت: یکی از تهدیدهای جدی ما ترافیک است که در زمان بحران تشدید می شود و با چنین وضعی نمی‌توان به تخلیه اضطراری یا خروج آسان و ایمن مردم از نقطه خطر امیدوار بود و انتظار می رود که در ساخت کمربندی ها و توسعه راههای ارتباطی دقت نظر بیشتری داشته باشیم و همچنین امکانات امداد و نجات را به صورت محلی و میدانی نیز بسیج کنیم.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.