عزیزاله شهبازی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور وزیر کشور افزود:   استان البرز آخرین استان کشور مصوب در سال ۸۹ و استانی نوپا است و ساختارهای اداری هنوز معطل مانده و برای این امر پیگیری های فراوانی شد چراکه ما در مرحله دولت سازی استانی هستیم.

وی ادامه داد: البرز استان اول مهاجرپذیر کشور با رشد مهاجرت ۱.۲۲ درصدی است که براساس اعلام آموزش و پرورش این استان مهر امسال  ۱۲ هزار دانش آموز جدید در مدارس ثبت نام کردند.
شهبازی گفت: امنیت، رضایتمندی مردم، سرمایه گذاری، تولید و اشتغال از مسایل مهمی است که در البرز دنبال می شود و  انتخابات نیز در قالب پروژه ای با هدف برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در البرز دنبال می شود.
وی با اشاره به تاکیدات وزیر کشور مبنی بر تلاش شبانه روزی برای کسب رضایتمندی مردم، عنوان کرد: توصیه های وزیر کشور را به منشوری برای استان البرز تبدیل کرده ایم و در این زمینه از تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیران این  استان قدردانی می کنم.
شهبازی با اشاره به رشد سریع جمعیت مهاجران در البرز، گفت: هر چه تلاش می کنیم برای ایجاد اشتغال و تولید است اما رشد مهاجرت به شکل تصاعدی بدنیال پیشی گرفتن می باشد.

وی خاطرنشان کرد:  ۸۰۰ واحد تولیدی در اشتهارد داریم که تعدادی از آنها سرمایه گذاران خارجی هستند و با آنها پیمان بستیم که به شرط معافیت های گمرکی، سرمایه گذاری کردند که با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر، تحول بزرگی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
استاندار البرز ادامه داد: توفیقاتی که در بحث کشاورزی و صنعت و کاهش نرخ بیکاری حاصل شده  و آنچه که بسیار مهم است افزایش مشارکت اقتصادی  است که برای اولین بار در استان البرز پیشی گرفته است.
شهبازی با بیان اینکه جمعیت به جایی می رود که رونق کسب و کار باشد  افزود:مجموعه دولت هیچ مطالبه البرز در بحث توسعه عمرانی، اقتصادی را بدون پاسخ  نگذاشته است.

وی ادامه داد:  بیش از ۱۲ لکه صنعتی داریم که قبل از انقلاب مانده بودند و تعدادی از واحدهای تولیدی در آن لکه ها به دلیل اینکه شناسنامه ندارند، نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند، از این رو لکه های صنعتی ماهدشت و زیبادشت ساماندهی شده و به ناحیه صنعتی تبدیل شدند.
شهبازی گفت: توسعه صادرات غیرنفتی که در برخی استان های کشور رشد منفی داشته اما در البرز ۳۴ درصد رشد در ۱۰ ماهه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی افزود: از ۱۶۴ واحدی که در گذشته به تملک بانک ها درآمده بودند،مورد پیگیری قرار گرفته و بخشی از این واحدهای باقی مانده از تملک بانکها در اشتهارد است و بخشی نیز در حوزه تهران است.

استاندار البرز اضافه کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال، البرز در حال قطب شدن است و در فروش محصولات دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داریم.
وی با بیان اینکه پروژه اشتغال مهارت محور را داریم که برای ۲ سال استان البرز پایلوت شد و نزدیک ۱۰ هزار نفر باید مشغول به کار شوند، گفت: تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری با  شهرداری کرج، استاندار البرز و معاون علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شده است.
شهبازی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی استان با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هفته گذشته تصویب و ثبت شده و هیات امنای آن مشخص شد.
وی ادامه داد: البرز فاقد پست ۴۰۰ کیلولت بود و از این رو تامین انرژی برای واحدهای صنعتی بزرگ در هفته دولت  کلنگ زنی شد و پست ۴۰۰کیلولت زکی آباد نیز در اشتهارد اعتبارش تامین شده که مشکل زمین آن نیز در کمیسیون تخصصی دولت در حال بحث و بررسی است.
وی افزود: افتتاح طرح ها و پروژه هایی که در دهه مبارک فجر صورت گرفت، ۵۰۰ درصد رشد داشتیم و بخش عمده آن هم مربوط به بخش خصوصی بود.
استاندار البرز با اشاره به اتحاد و همدلی بین مجموعه دولت، مردم و فعالان بخش خصوی، عنوان کرد: با ذهنی مشترک به این نتیجه رسیدیم که راه عمران و آبادانی و امنیت سرمایه گذاری و حضور مردم در صحنه در البرز با هم بودن است.
وی گفت: مسایل حاشیه ای را کنار گذاشته ایم و اصلا فرصت اینکه به موضوعات جزئی در البرز بپرداریم، نداریم که این روند در بخش های مختلف نتیجه مثبت داده است.
استاندار البرز ادامه داد: یک نمونه از  دستاوردهای البرز این است که در ۹ ماه گذشته ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در البرز محقق شده که این رقم در سال گذشته ۷ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: ساعت ۲۲ شب ۲۰ بهمن ماه سال ۶۴ یادآور عملیات غرور آفرین والفجر ۸ در منطقه حور العظیم تا فاو با رمز یا زهرا است که پیروزی رزمندگان اسلام را همراه داشت که یاد و خاطره دلاورمردی ها، ایثارها و رشادت ها گرامی و روح شهدا شاد باد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.