به گزارش ایرنا، امیر غفرانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سال 97 برای ورزش البرز پربار بود اظهار داشت: از این تعداد، یک هزار و 971 مدال در رقابت های کشوری، 182 مدال در مسابقات بین المللی، 25 مدال در سطح آسیایی و 27 مدال نیز در مسابقات جهانی توسط ورزشکاران استان البرز به دست آمده است.
وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته، استان البرز میزبان 184 مسابقه قهرمانی کشوری، 63 مسابقه لیگ کشوری، 41 مسابقه بین المللی، پنج مسابقه آسیایی و 13 اردوی تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی بود.
غفرانی گفت: تحقق رشد کمی مورد نظر سازمانهای مردم نهاد در البرز و ثبت رکورد بی نظیر در تاریخ مدال آوری ورزش استان از مهمترین موفقیت های ورزش استان در سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: عملکرد بی نظیر ورزشکاران البرز موجب شده تا این استان در بین چهار استان برتر کشور از نظر مدال آوری و افتخار آفرینی قرار گیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز افزود: با وجود مشکلات و کمبودهای زیر ساختی و بودجه ای، ورزش و جوانان استان البرز با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، ظرفیت ها و استعدادهای بی نظیر در این عرصه توانست تلاش مؤثری در جهت تحقق اهداف و کسب موفقیت های گوناگون داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت ورزش بانوان البرز اشاره کرد و افزود: از یک هزار و 971 مدالی که ورزشکاران البرز در مسابقات کشوری بدست آوردند، یک هزار و 71 مدال حدود 60 درصد مدال را بانوان ورزشکار البرزی کسب کردند.
غفرانی کمبودهای زیر ساختی را از عمده ترین مشکلات ورزش البرز عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین و بارزترین مشکلات ورزش استان و دغدغه های ما، بحث سرانه ورزشی استان است که نسبت به جمعیت و وجود قهرمانان بیشمار در استان، بسیار پایین است.
وی ادامه داد: استان البرز از نظر سرانه ورزشی و زیر ساخت ها در پایین ترین رتبه کشور قرار گرفته که البته این مشکل از دیرباز وجود داشته و در تمام سعی ما نیز در بهبود این مهم است.
غفرانی گفت: در سال 97 موفق شدیم با افتتاح 9 مجموعه ورزشی در قالب هشت زمین چمن مصنوعی و یک استخربا هدف رشد سرانه ورزشی استان اقدام کنیم.
وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی نیز در کنار اداره کل ورزش و جوانان، سه مجموعه ورزشی از جمله باشگاه طبقانی چند منظوره و پارک آبی در فردیس را و کرج راه اندازی شد.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز افزود: هم اکنون سرانه ورزشی استان البرز تا حد مطلوب فاصله زیادی داشته و حل مشکلات این بخش نیاز به نگاه ویژه، همکاری و تعامل تمامی دستگاههای استان از جمله استانداری، شهرداری و شوراهای اسلامی شهر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکمیل پروژه سالن 6 هزار نفری انقلاب اسلامی کرج از مهمترین اهداف ورزش استان در سال 98 است گفت: این پروژه ملی و مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور است و ما نیز به نوبه خود با جدیت پیگیری های لازم را در این خصوص انجام می دهیم.
بیش از 156 هزار ورزشکار در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.