محمدرضا صدوقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از محل اعتبارهای پایگاه جهانی و پایگاه بافت های تاریخی، این مبلغ برای مرمت و بازسازی قنات دوطبقه، مسجد جامع اردستان، مقبره امیر اویس، باد حصار تاریخی زواره، قلعه سنگ بست، خانه های تاریخی زواره و مهاباد، بافت تاریخی مهاباد و مجموعه کاخ سرهنگ آباد اختصاص یافته است.
وی با بیان این که شرح عملیات اجرایی طرح های ذکر شده در شهرستان در حال تنظیم است تصریح کرد: پس از آماده شدن طرح از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نسبت به تنظیم قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط و صلاحیت دار اقدام خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان افزود: اعتبارهای اختصاصی تا پایان سال مالی 96هزینه می شود.
صدوقی از اختصاص مبلغ 47میلیارد ریال ازردیف اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای شهرستان نیز خبر داد و افزود: تخصیص این اعتبار با مساعدت مسئولان شهرستان صورت گرفته است که نسبت به اعتبار مشابه سال قبل 300درصد افزایش دارد.
وی گفت: اعتبار تخصیصی در حوزه مرمت آثار باستانی، معرفی جاذبه های گردشگری، توسعه زیرساخت ها گردشگری و آموزش و ترویج صنایع دستی هزینه خواهد شد.
شهرستان اردستان با 67 اثرثبت شده ملی و یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه) و دو بافت تاریخی زواره و مهاباد و سه کمپ کویرنوردی در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.